آیا رنگ مو بدون آمونیاک برای موهای با پایه تیره مناسب است؟

سالها است که رنگ کردن مو به کمک رنگ موهای شیمیایی، یک از پرطرفدارترین خدمات سالن‌های زیبایی در سراسر دنیا است. اما با وجود محبوبیت بالای رنگ موها، نمی‌توان از عوارض و مشکلات این تکنیک غافل شد. سوزش پوست سر، بوی تند رنگ مو و خشک شدن کوتیکول از جمله معضلاتی است که هنگام رنگ کردن موها با آنها مواجه می‌شویم. خوشبختانه با تولید رنگ موهای بدون آمونیاک، بسیاری از مشکلات رنگ کردن مو به کلی رفع شده است. رنگ مو بدون آمونیاک چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه کسانی می‌توانند از مزایای آن بهره مند شوند؟

رنگ مو بدون آمونیاک را بهتر بشناسید

هنگامی که درباره رنگ موی بدون آمونیاک صحبت می‌کنیم، بسیاری از افراد به فکر رنگ موهای گیاهی یا حتی ارگانیک می‌افتند. اما رنگ موهای بدون آمونیاک، مانند رنگ موهای معمولی بر پایه مواد شیمیایی تولید می‌شوند. با این تفاوت که فاقد ترکیبات مضر آمونیاکی هستند. اما آمونیاک چیست و چه نقشی در تولید رنگ مو دارد؟

آمونیاک، ماده‌ای شیمیایی با خاصیت قلیایی است که تار موها را برای پذیرش رنگ آماده می‌کند. آمونیاک به کار رفته در رنگ موهای معمولی در ترکیب با اکسیدان، گاز تند و بدبویی را منتشر می‌کند که ممکن است باعث برانگیختن حساسیت‌های پوستی و واکنش آلرژیک در افراد مختلف شود. ایجاد التهاب، سوزش کف سر و آسیب جدی به ساقه موها از جمله دیگر مضرات وجود آمونیاک در رنگ مو است.

مطرح شدن چنین عوارضی از رنگ مو به صورت جدی و در سطح جهانی، باعث خلق فرمولاسیون نوینی به نام رنگ مو فاقد آمونیاک شد. این محصول، با هدف از بین بردن نقاط ضعف رنگ موهای معمولی عرضه شد و امروزه به عنوان یکی از پدیده‌های تاثیرگذار صنعت زیبایی از آن یاد می‌شود. با تولید رنگ موهای فاقد آمونیاک، همه افراد می‌توانند با آرامش خاطر موهایشان را رنگ کنند و از این تغییر زیبا لذت ببرند.

معایب و مزایای رنگ مو بدون آمونیاک

رنگ مو بدون آمونیاک مانند هر فرآورده شیمیایی دیگری، مزایا و مضرات منحصر به فردی دارد. این محصول از نظر ویژگی‌های ظاهری و نحوه کاربری، تفاوت چندانی با رنگ موهای معمولی ندارد. اما پیش از مصرف این محصول، لازم است با ویژگی‌های مثبت و منفی آن آشنا شوید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید:

آیا رنگ مو بدون آمونیاک برای موهای با پایه تیره مناسب است؟

مزایای رنگ مو فاقد آمونیاک

  • بوی تند و زننده‌ای ندارد و مانع از ایجاد واکنش آلرژیک پوستی و تنفسی می‌شود.
  • فرمولاسیون بسیار ملایمی دارد و از خشکی و بدحالتی تار موها جلوگیری می‌کند.
  • باعث دهیدراته شدن ساقه‌های مو و وز شدن کوتیکول نمی‌شود.
  • سلامت ریشه مو را به خطر نمی‌اندازد.

معایب رنگ مو فاقد آمونیاک

  • نسبت به رنگ‌های معمولی، ماندگاری بسیار کمتری دارد و بعد از چندبار شستشو از بین می‌رود.
  • شفافیت و درخشندگی رنگ‌های معمولی را ندارد و موهایتان کدر به نظر می‌رسد.
  • از نظر تنوع پالت رنگ محدود است و تناژهای فانتزی، مرواریدی و ... را ساپورت نمی‌کند.

رنگ مو بدون آمونیاک برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک، هیچ محدودیتی ندارد و همه افراد می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده نمایند. به خصوص اگر در دوران حساس بارداری یا شیردهی به سر می‌برید، رنگ مو بدون آمونیاک ایمن‌ترین گزینه ممکن برای شما و فرزندتان است. رنگ موهای فاقد آمونیاک، عاری از مواد مضر شیمیایی هستند و باعث ایجاد آسیب و عوارض‌های ثانویه برای جنین نمی‌شوند.

همچنین، این رنگ مو پیشنهادی فوق العاده برای افرادی است که پوست حساسی دارند یا از مشکلات تنفسی رنج می‌برند. رنگ مو بدون آمونیاک اغلب بدون بو است یا رایحه بسیار ملایمی دارد. علاوه بر این، باعث برانگیختن حساسیت‌ و التهابات پوستی نیز نخواهد شد.

آیا رنگ مو بدون آمونیاک برای موهای با پایه تیره مناسب است؟

استفاده از رنگ مو بدون آمونیاک برای موهای با پایه تیره

آمونیاک به کار رفته در رنگ موهای معمولی، وظیفه باز کردن کوتیکول‌های مو و نفوذ رنگدانه جدید را به عهده دارد. اما در رنگ موهای بدون آمونیاک، روغن و ترکیبات ملایم‌تر جایگزین آمونیاک شده‌اند. در اغلب موارد اما، ترکیبات جایگزین آمونیاک، قدرت کافی برای روشن کردن رنگ موها را ندارند. به همین خاطر است که رنگ مو فاقد آمونیاک بر خلاف رنگ موهای معمولی، تنوع رنگ کمتری دارد. پالت این مدل رنگ مو بیشتر در بازه رنگ موهای نچرال، شرابی و تیره محدود می‌شود.

البته برخی برندهای پیشرفته توانسته‌اند با به کارگیری فناوری‌های نوین، رنگ موهای بدون آمونیاک را در طیف بلوند، دودی، پلاتینه و ... نیز تولید و عرضه نمایند. با این حال، از نظر شفافیت رنگ و ماندگاری، با رنگ موهای معمولی و حاوی آمونیاک قابل مقایسه نیستند.

در نهایت، به یاد داشته باید که برند و کیفیت رنگ موی مورد استفاده، نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و زیبایی موهای شما دارد. اگر قصد دارید برای رنگ کردن موهایتان به آرایشگاه مراجعه نمایید، حتما درباره برند رنگ مو و اکسیدان مورد نظرتان با آرایشگر صحبت کنید. همچنین اگر می‌خواهید موهایتان را در خانه رنگ کنید، رنگ مو و اکسیدان با کیفیت را از فروشگاه‌های معتبر خریداری نمایید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس