کد خبر 1519294
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

چکیده : بورس به‌عنوان یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری راهی برای حفظ ارزش پول و کسب سود در شرایط تورمی است. برای سرمایه‌گذاری موفق در بورس باید بتوان بهترین سهام را شناسایی کرد؛ برای شناسایی سهام بورس باید از روش‌های تحلیل بنیادی یا تکنیکال استفاده کرد که نیاز به دانش و زمان زیادی دارد. برخی سایت‌ها مانند انیگما انواع خدمات تحلیلی در بازار بورس را ارائه می‌دهد. این خدمات علاوه بر کمک به تحلیلگران، به افرادی که دانش و زمان کافی را ندارند، کمک می‌کند تا بهترین سهام پیشنهادی بورس را شناسایی کنند.

بهترین سهام پیشنهادی برای خرید

همان‌طور که می‌دانید، در ایران به دلیل تورم بالا و غیرقابل‌پیش‌بینی، پس‌انداز مقدار زیادی سرمایه، چندان کار منطقی و هوشمندانه‌ای نیست و حتی با وجود سود بانکی، به احتمال زیاد پس از چند سال، سرمایهٔ شما ارزش خود را تا حد زیادی از دست خواهد داد. یکی از راه‌های حفظ ارزش سرمایه، خرید دارایی‌هایی مانند طلا و دلار است که ارزش خود را در طول زمان حفظ می‌کنند. با این حال با خریدن چنین دارایی‌هایی، سرمایهٔ شما مولد نخواهد بود و پس از چند سال صرفاً ارزش اولیهٔ خود را حفظ خواهد کرد. راه بهتر مراقبت از سرمایه در برابر تورم، خرید سهام و دارایی‌های مولد است. اگر به دنبال سهام پیشنهادی برای خرید هستید و می‌خواهید آگاهانه وارد بازار سرمایه شوید، تا پایان همراه ما باشید.

بهترین سهام پیشنهادی برای خرید

بازار سهام چیست و چرا در آن سرمایه‌گذاری کنیم؟

ویکی‌پدیا دربارهٔ بازار سهام می‌گوید: «بازار سهام یا بازار اوراق بهادار یک نهاد عمومی (شبکه‌ای آزاد از معاملات اقتصادی، امکانات فیزیکی و نه نهادهای گسسته) برای معاملهٔ سهام شرکت و مشتقات آن در قیمت توافق‌شده است». به زبان ساده، در بورس اوراق بهادار سهام بسیاری از شرکت‌ها به‌صورت عمومی عرضه می‌شوند و شما می‌توانید آن سهام‌ها را در قیمت مشخص‌شده به تعداد دلخواه خریداری کنید. قیمت سهام براساس میزان عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. بزرگ‌ترین بازار بورس دنیا بازار بورس نیویورک در خیابان معروف وال‌استریت است که ارزش شرکت‌های فهرست‌شده در آن در سال 2018 حدود 31 تریلیون دلار برآورد شد. بورس لندن، بورس توکیو و بورس شانگهای از دیگر بازارهای بورس معروف دنیا هستند. همان‌طور که می‌دانید، ایران نیز بازار بورس دارد که در آن می‌توان سهام بسیاری از شرکت‌های داخلی را خریداری کرد.

چطور می‌توانیم در بورس سرمایه‌گذاری کنیم؟

یکی از مزایای بورس نسبت‌به خریدن دارایی‌هایی مانند طلا و املاک و زمین این است که امکان خریدن سهام با هر میزان سرمایه‌ای در آن ممکن است. بنابراین چه سرمایهٔ شما در حد چند میلیون تومان و یا حتی چند صدهزار تومان باشد و چه چند صد میلیون و حتی چندین میلیارد تومان باشد، می‌توانید وارد بازار بورس شوید. در گذشته خرید سهام فرایندی دشوار و بسیار زمان‌برتر از امروز بود و باید از کارکنان یک کارگزاری کمک می‌گرفتید، اما اکنون به معجزهٔ اینترنت این فرایند بسیار آسان و سریع شده‌است. پس از دریافت کد بورسی، تنها باید در یک کارگزاری بورس ثبت‌نام کنید و معاملات خود را آغاز کنید. کل فرایند ثبت‌نام در کارگزاری و دریافت کد بورسی به‌صورت آنلاین قابل‌انجام است. پس از ثبت‌نام، به‌سادگی می‌توانید هر سهام پیشنهادی برای خرید را از طریق همین کارگزاری خریداری کنید.

امکان خرید چه چیزهایی در بورس وجود دارد؟

مرجع اطلاعات دربارهٔ بازار بورس ایران، وب‌سایت TSETMC است. در این وب‌سایت بخش‌های مختلفی وجود دارند که بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مهم‌ترین آن‌ها هستند. بازارهای دیگری مانند بورس انرژی و بورس کالا نیز در این وب‌سایت وجود دارند.

سهام بیشتر کارخانه‌ها و شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران قرار دارد. اما تفاوت بورس و فرابورس چیست؟ برای پذیرش یک شرکت در بورس، شرایط بسیار سفت و سختی وجود دارد و فرایند عضو شدن در آن پیچیده است. بازار فرابورس برای این به وجود آمده که شرکت‌های کوچک‌تری که امکان عضویت در بورس را ندارند در فرابورس عضو شوند. ریسک معامله در فرابورس بیشتر بوده و شرکت‌های کوچک‌تر معمولاً در آن قرار دارند. در عوض، بازار بورس بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع بزرگ را در خود جای داده است. به‌طورکلی سرمایه‌گذاری در فرابورس ریسک بیشتری به همراه دارد و باید با آگاهی بیشتری وارد آن شوید. معمولا در لیست‌های سهام پیشنهادی برای خرید، از هر دو بازار بورس و فرابورس سهام‌هایی به چشم می‌خورند.

بهترین سهام پیشنهادی برای خرید

برای معامله در بازار بورس به چه دانشی نیاز داریم؟

معاملهٔ ناآگاهانه در بازار بورس، ریسک بسیار بالایی داشته و ممکن است منجر به ازبین‌رفتن تمامی سرمایهٔ شما شود. بنابراین بهتر است آگاهانه و با دانش کافی وارد آن شوید. در ابتدا شما باید تا حدودی با علم اقتصاد و مفاهیم بنیادی آن آشنایی داشته باشید. مدیریت سرمایه هم یکی دیگر از موارد مهم برای فعالیت در هر بازار مالی است. شما باید بدانید که چه مقدار از سرمایهٔ خود را وارد بازار کنید و آن را چگونه بین دارایی‌ها و سهام‌های مختلف توزیع نمایید. معمولاً در لیست سهام پیشنهادی برای خرید که توسط افراد حرفه‌ای ارائه می‌شود تنوع وجود دارد. بهتر است شما هم در سرمایه‌گذاری خود این تنوع را رعایت کنید.

مورد دیگری که باید پیش از سرمایه‌گذاری در بازار بورس با آن آشنا باشید، یکی از انواع تحلیل‌ها ازجمله تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی است. در تحلیل تکنیکال، با استفاده از شاخص‌ها و پارامترهایی که در وب‌سایت TSETMC نمایش داده می‌شود و نمودار کندلی یک سهم، شما باید روند قیمت آن در آینده را پیش‌بینی کنید و براساس آن، نسبت‌به سرمایه‌گذاری و زمان ورود و خروج از سهام تصمیم‌گیری کنید. در تحلیل بنیادی اما عملکرد یک سهم در میان‌مدت و طولانی‌مدت مدنظر است و مواردی مانند صورت‌های مالی آن کارخانه یا شرکت و دیگر موارد تأثیرگذار مانند اقتصاد خرد و کلان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

همان‌طور که متوجه شده‌اید، تحلیل تکنیکال برای سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت انجام می‌شود. درحالی‌که در تحلیل بنیادی، هدف سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت و گاهی چندین‌ساله است. فراگرفتن و تسلط یافتن بر تکنیک‌های تحلیل تکنیکال و بنیادی به زمان زیادی نیاز دارد و باید برای آن تلاش کرد و وقت زیادی گذاشت. یکی از راه‌حل‌های این مشکل، سبدگردانی بورس است. در این حالت شما سرمایهٔ خود را به فردی متخصص واگذار می‌کنید تا به‌جای شما برای سرمایه‌گذاری‌هایتان تصمیم بگیرد. درواقع شما براساس سهام پیشنهادی برای خرید که توسط آن فرد پیشنهاد می‌شود عمل می‌کنید.

بهترین سهام پیشنهادی برای خرید

انیگما؛ عصای دست سرمایه‌گذاران بازار بورس

در این مقاله درباره بازار بورس و نحوه سرمایه‌گذاری در آن صحبت شد و آموختیم که برای سرمایه گذاری موفق در بورس باید بتوانیم سهام برتر بازار را شناسایی کنیم؛ همچنین آموختیم که برای شناسایی بهترین سهام پیشنهادی برای خرید باید تخصص و زمان کافی برای تحلیل بازار بورس و سهم‌های موجود در آن را داشته باشیم یا از شرکت‌ها و متخصصین فعال در حوزه کمک بگیریم.

انیگما بزرگ‌ترین شرکت دانش‌بنیان ارائه‌دهندهٔ خدمات بورس در ایران است که از یک تیم سی‌نفره از برترین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر ایران بهره می‌گیرد. این شرکت خدمات متنوعی را درزمینهٔ بورس ارائه می‌دهد. انیگما ابزارهای ارزشمندی را برای تحلیل بنیادی در اختیار افراد فعال در بازار بورس قرار می‌دهد. همچنین اگر تجربه‌ای در بورس ندارید، این شرکت با ارائه سبد پیشنهادی به افراد کم‌تجربه، کمک می‌کند تا به موفقیت چشمگیری در بورس دست یابند. جالب است بدانید هشتاد درصد از افراد حقیقی که سرمایهٔ آن‌ها در بورس بیش از 100 میلیارد تومان است، از پرتفوی بورس انیگما استفاده می‌کنند و به‌جرئت می‌توان گفت که این شرکت انتخاب حرفه‌ای‌هاست. انیگما در سبد پیشنهادی خود لیستی از سهام پیشنهادی برای خرید با هر سرمایه‌ای ارائه می‌کند. اگر به دنبال یادگیری بورس یا داشتن ابزاری برای تحلیل راحت‌تر سهام‌های مختلف و یا سبد سهام با سوددهی مناسب هستید، حتماً به انیگما enigma.ir سر بزنید.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس