بهتر است بدانید تمامی داوطلبان برنامه ریزی کنکور را انجام می دهند، اما تعداد محدودی از آنها رتبه برتر می شوند؛ علت آن این است که بسیاری از داوطلبان نمی دانند برنامه ریزی اصولی چگونه است و برای موفقیت در کنکور تقویت چه مهارت هایی لازم است.

آشنایی با بهترین روش برنامه ریزی کنکور 1403 از زبان رتبه برترها

اگر شما یکی از داوطلبان کنکور 1403 هستید این مقاله برای شما است؛ در این مقاله ابتدا اشتباهات اکثر افرادی که در کنکور موفق نمی شوند را برای شما شرح دادیم و سپس مهارت هایی را که رتبه برترها در سال کنکور جدی میگیرند و آنها را تقویت میکنند را به شما ارائه دادیم؛ با ما همراه باشید.

پیشنهاد رتبه برترها برای برنامه ریزی کنکور

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا پشت کنکوری های زیادی داریم؟ علت اصلی آن وجود یک سری مشکلات ساده است که با رفع کردن آنها می توانید به موفقیت در کنکور نزدیک شوید؛ در ادامه پیشنهادات و راهنمایی های رتبه برترها را برای برنامه ریزی کنکور به شما ارائه می دهیم:

از منابع محدود استفاده کنید

به دلیل تنوع منابع کنکور، معمولا داوطلبان در انتخاب آنها دچار سردرگمی می شوند و با این عقیده که هرچه منابع بیشتری را مطالعه کنند در کنکور موفق تر عمل می کنند، سعی میکنند تمامی کتاب ها و منابع را تهیه و مطالعه کنند؛ اما افرادی که رتبه خوبی در کنکور کسب می کنند، ابتدا درباره هریک از منابع تحقیق می کنند، یک یا دو تا از بهترین آنها را انتخاب میکنند و فقط آنها را به طور عمیق مطالعه میکنند.

آشنایی با بهترین روش برنامه ریزی کنکور 1403 از زبان رتبه برترها

برنامه ریزی کنکور دیگران را کپی نکنید

یکی از اشتباهات دانش آموزان کنکوری این است که فکر میکنند اگر با روش برنامه ریزی رتبه های تک رقمی سال پیش درس بخوانند، حتما بهترین رتبه را در کنکور کسب می کنند! اگر این کار شدنی بود تا الان باید خیلی از افراد رتبه های خوبی در کنکور کسب می کردند.

بهتر است بدانید افرادی که رتبه برتر می شوند، از برنامه ریزی دیگران تقلید نمی کنند، آنها صرفا با روش برنامه ریزی آشنا می شوند، از روش های برنامه ریزی دیگران ایده می گیرند و یک برنامه ریزی کنکور به سبک خود و مناسب خود تنظیم می کنند؛ این است که آنها را رتبه برتر میکند.

مطالعه به صورت مستمر داشته باشید

اشتباه دیگر داوطلبان کنکور این است که فکر میکنند هر چه برنامه مطالعاتی کنکور خود را سنگین تر کنند و ساعات زیادی از روز را به مطالعه بپردازند، در کنکور موفق تر عمل می کنند؛ این نوع برنامه ریزی شاید در روزهای اول هیچ مشکلی نداشته باشد اما بعد از مدتی فرد انرژی خود را به طور کامل از دست می دهد و دیگر توانی برای ادامه دادن ندارد.

برنامه ریزی کنکور رتبه برترها به گونه ای است که علاوه بر مطالعه، زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می دهند، بنابراین بعد از گذشت مدتی احساس خستگی نخواهند داشت و می توانند به طور مستمر و مفید به مطالعه بپردازند.

اگر برای برنامه ریزی کنکور دچار سردرگمی شده اید، جای نگرانی نیست زیرا در سال کنکور، بسیاری از داوطلبین دچار استرس و سردرگمی می شوند، نمی دانند چگونه برنامه ریزی کنند و از چه منابعی استفاده کنند؛ شما می توانید برای این کار از مشاوران کنکور حرفه ای کمک بگیرید؛ یکی از موسسات خوب و کار درست که در زمینه مشاوره کنکور فعالیت میکند و مشاوران آن بسیار کاربلد و حرفه ای هستند، آکادمی الف مشاور است؛ برای دریافت مشاوره و برنامه ریزی کنکور به سایت الف مشاور www.alefmoshaver.com مراجعه کنید.

معرفی مهارت هایی که برای رتبه برتر شدن لازم است

همانطور که گفتیم برای رتبه برتر شدن فقط برنامه ریزی برای کنکور کافی نیست، علاوه بر آن شما باید یک سری مهارت ها را یاد بگیرید تا بتوانید در سال کنکور عملکرد بهتری از خود نشان دهید؛ در ادامه مهمترین آنها را برای شما شرح دادیم:

مدیریت زمان

معمولا دانش آموزان در تایم مطالعه ممکن است دچار پرش فکر و از دست دادن تمرکز شوند؛ یادگیری مدیریت زمان به شما کمک می کند تا بدون پرش فکری به مطالعه خود ادامه دهید؛ شما می توانید این کار را به کمک ابزارها و اپلیکیشن ها انجام دهید؛ یکی از بهترین اپلیکیشن های مدیریت زمان، اپلیکیشن فارست (Forest) است.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ممکن شما به خوبی تمامی دروس کنکور را بلد باشید اما اگر نتوانید به موقع به تست های کنکور پاسخ دهید، نمی توانید در کنکور موفق شوید؛ بنابراین یادگیری مهارت تست زنی زمان دار ضروری است و به شما کمک میکند در جلسه کنکور به موقع به تمامی سوالات پاسخ دهید.

آشنایی با بهترین روش برنامه ریزی کنکور 1403 از زبان رتبه برترها

تکنیک مطالعه

برای اینکه تمامی مطالب کتاب ها به خوبی در ذهن شما ثبت شوند و دچار فراموشی نشوید، نیاز است با تکنیک های مختلف مطالعه آشنا شوید، یکی از آنها را برگزینید و طبق آن دروس خود را مطالعه کنید؛ همچنین بهتر است بدانید برخی از رتبه برترها از تمامی تکنیک های مطالعاتی ایده میگیرند و روش مطالعه خود را ابداع میکنند؛ شما نیز میتوانید همین کار را انجام دهید.

تند خوانی

همانطور که میدانید منابع درسی بسیار است و زمان برای مطالعه آنها محدود؛ بنابراین یادگیری مهارت تندخوانی برای سال کنکور بسیار لازم است؛ بهتر است بدانید اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید بدون تندخوانی نیز می توانید منابع را به طور کامل مطالعه کنید اما فرصت مرور و جمع بندی را تقریبا از دست خواهید داد.

به طور کلی برای رتبه برتر شدن نیاز به مطالعه بیش از حد نیست؛ کافی است حساب شده و طبق برنامه ریزی عمل کنید و مهارت های ذکر شده را فرا بگیرید؛ آکادمی مشاوره کنکور الف مشاور نیز با سابقه درخشانی که در زمینه مشاوره و برنامه ریزی کنکور دارد، موفقیت شما را در زمینه کسب بهترین رتبه تضمین می کند.

در این مقاله ابتدا مشکلاتی که داوطلبان در برنامه ریزی کنکور دارند و پیشنهادات رتبه برترها را برای داشتن یک برنامه ریزی درست به شما ارائه دادیم، سپس مهارت های مهمی که باید در سال کنکور آنها را فرا بگیرید را برای شما شرح دادیم؛ از اینکه تا انتها با ما همراه بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس