خیلی طبیعی است اگر که افراد در شروع کار خود، شرکتی با مسئولیت محدود را تاسیس کنند؛ چرا که بیشتر این اشخاص، در آغاز فعالیت، سرمایه زیادی ندارند. اما آمارها نشان می‌دهند که همین افراد پس از مدت چند سال و با پیشرفت در زمینه کاری خود، تصمیم به تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص می‌گیرند.

چگونه می‌توان شرکت با مسئولیت محدود را به سهامی خاص تبدیل کرد؟

قبل از هرچیزی باید بگوییم که قطعا تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص، نیازمند تخصص و گذراندن مراحل مختلفی است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید، کار را به دست مشاور ثبت شرکت بسپارید.

مشاوران ثبت شرکت، قطعا به دلیل دانش و مهارتی که در این زمینه به دست آورده‌اند، مراحل تبدیل شرکت را آسان تر از شما طی می‌کنند. اما اگر به دنبال شرایط و مراحل تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص هستید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

آیا می توان شرکت مسئولیت محدود را به سهامی خاص تبدیل کرد؟

قبل از این که درباره چگونگی تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص صحبت کنیم، باید مفهوم کلی هر دو نوع شرکت را شرح دهیم. شرکت با مسئولیت محدود حداقل از دو نفر تشکیل می‌شود؛ به این صورت که هر کدام از شرکا، مقدار مشخصی سرمایه وارد شرکت می‌کنند و در نقش‌های مدیر عامل، رئیس هیئت مدیره و دیگر اعضای عادی فعالیت دارند.

پس از انجام سرمایه‌گذاری، نسبت به سرمایه هر شخص، سهام به آن فرد تعلق می‌گیرد. همچنین سرمایه گذاران نسبت به سهم خود، وظایف خاصی را بر عهده می‌گیرند. فعالیت شرکت مسئولیت محدود شامل حوزه‌های تجاری، مواد غذایی، لوازم آرایشی و از این قبیل موارد است که هر فرد قابلیت تاسیس آن را دارد.

از آن طرف شرکت سهامی خاص حداقل از سه نفر تشکیل می‌شود؛ به این صورت که یک نفر مدیر عامل و بقیه اعضا جزو هیئت مدیره هستند. سرمایه اولیه شرکت به دست موسسین آن شرکت وارد می‌شود و هر کدام به میزان سرمایه ورودی خود، سهام دریافت می‌کنند.

در این مدل شرکت، هر کدام از شرکا می‌توانند سهام خود را در مجمع عمومی قرار دهند که مردم هم در این معاملات شرکت می‌کنند. قوانین هر کدام از شرکت‌ها به صورت خاص تعیین می‌شوند. اما افراد می‌توانند شرکت با مسئولیت محدود را طبق شرایط خاصی و با کمک مشاور ثبت شرکت، به سهامی خاص تبدیل کنند.

تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص چه شرایطی دارد؟

برای تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص، لازم است که طبق قوانین و مقررات مربوط به خود، برخی از شرایط اولیه برای این کار فراهم شود. مثلا اگر شما در شرکت مسئولیت محدود به تنهایی و بدون وجود کادر پرسنلی خاصی فعالیت خود را پیش می‌بردید، باید به دنبال سهامدار جدید و کادر مورد نیاز سه نفره باشید. در ادامه، انواع شرایط تبدیل شرکت را مطالعه کنید:

  • شرکت شما باید حداقل دو سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد. حتما در طول این دو سال، دو ترازنامه مالی به تصویب رسیده باشد.
  • شخص حقوقی برای تاسیس شرکت سهامی خاص، باید تعداد شرکا و میزان سرمایه قانونی و معقولی داشته باشد.
  • هرگونه بدهی مالیاتی، سبب عدم مجوز شما برای تاسیس شرکت سهامی خاص می‌شود؛ از همین رو بدهی‌های مالیاتی خود را حتما پرداخت کنید.
  • سرمایه موجود در شرکت باید ثبت و همه مقدار آن پرداخت شده باشد.
  • روند تبدیل شرکت، به وسیله حکم یا دستور قضایی، ممنوعیت خاصی نداشته باشد.
  • مراحل تبدیل شرکت، باید با رعایت اساسنامه و مقررات باشد و رکن صلاحیت‌دار داخلی شرکت، آن را تصویب کند.

توجه داشته باشید که می‌توانید برای فراهم کردن شرایط لازم برای تبدیل شرکت خود، از متخصصان حرفه‌ای مربوط به ثبت شرکت مانند وبسایت کارمنتو کمک بگیرید.

برای تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به سهامی خاص چه مراحلی را باید طی کرد؟

پس از آماده‌سازی شرایط تبدیل شرکت، نوبت به نحوه تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص می‌رسد. برای کامل شدن روند تبدیل شرکت، باید مراحل زیر را طی کنید:

1.دارایی‌های شرکت با مسئولیت محدود را مشخص کنید.

در مرحله اول، باید تکلیف دارایی‌ها و سرمایه موجود در شرکت مسئولیت محدود مشخص شود. به این صورت که کارشناس رسمی دادگستری، ارزش نقدی دارایی های شرکت را مشخص می‌کند و در قالب گزارش ارائه می‌دهد. سپس گزارش به همراه مدارک دیگر، به اداره ثبت شرکت ها ارسال می‌شود.

2. مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل شود.

پس از نقدشدن دارایی‌های شرکت، مجموع عمومی فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌شود و در آن جلسه، اساسنامه جدید تنظیم می‌شود. همچنین اظهارنامه شرکت سهامی خاص هم تصویب می‌گردد.

در این جلسه حتما سهامداران بیش از نصف سرمایه، حضور دارند و در این موضوع تصمیم‌گیری می‌کنند. هرگونه افزایش سرمایه شرکت سهامی خاص، با موافقت دو سوم سهام افراد موجود در جلسه رای‌گیری، تصویب می‌شوند.

3. مجمع عمومی عادی تشکیل شود.

در مجمع عمومی عادی، اعضای هیئت مدیره شرکت سهامی خاص مشخص می‌شود. برای تشکیل این جلسه، باید دارندگان بیش از نصف سهام دارای حق رای، حضور داشته باشند. اگر شرکت مسئولیت محدود بازرس نداشته باشد، باید به فکر انتخاب بازرس مناسب برای شرکت سهامی خاص باشید.

انتخاب مدیران شرکت هم با وجود بیشتر سهامداران در این جلسه انجام می‌شود. در این مجمع، سه نفر در نقش‌های اعضای هیئت مدیره و دو بازرس اصلی و علی‌البدل انتخاب می‌گردد.

اگر جلسه اول به حد نصاب نرسید، این کار در جلسه دوم با هر تعداد افراد واجد شرایط انجام می‌شود. پس از تعیین نقش‌های سهامی خاص، صورت‌جلسه تنظیم و به دست افراد موجود در مجمع امضا می‌شود.

4. صورت جلسه‌ها را در اداره ثبت، قطعی کنید.

در مرحله آخر، برای ثبت صورت جلسه، در سامانه اداره ثبت باید اقدام کنید و رسید نهایی را دریافت نمایید. توجه کنید که برای ورود اطلاعات هر صورت جلسه، باید به طور جداگانه این کار را انجام دهید. سپس رسید اینترنتی و مدارک لازم در پوشه مربوط به تبدیل شرکت را از راه دفترهای منتخب پستی، برای اداره ثبت شرکت‌ها ارسال کنید.

چگونه می‌توان شرکت با مسئولیت محدود را به سهامی خاص تبدیل کرد؟

آیا می‌توانیم مراحل تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص را به تنهایی طی کنیم؟

با توجه به مراحل خاص نحوه تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص و قوانین و مقررات مربوط به این کار، بسیاری از افراد عادی به تنهایی در این کار موفق نمی‌شوند. اگر می‎خواهید بدون مشکل خاصی روند تبدیل شرکت را به درستی طی کنید، حتما از مشاوره ثبت شرکت کمک بگیرید.

امروزه شرکت‌های حقوقی زیادی در زمینه ثبت شرکت یا تبدیل آن و همچنین مشاوره کسب و کار فعالیت می‌کنند که یکی از نمونه‌های موفق آن، کارمنتو است که در تمامی ساعت‌های شبانه روز امکان چت آنلاین با پشتیبانی سریع را ارائه می‌کند.

همچنین قیمت مشاوره‌های این وب‌سایت، نسبت به رقیبان خود مناسب‌تر است. اطلاعات شما نزد مشاوران این شرکت به صورت محرمانه باقی می‌ماند؛ از همین رو می‌توانید از تمامی نقاط کشور، با افراد متخصص در این زمینه ارتباط داشته باشید. ارتباط آنلاین با مشاوران این سایت به صورت تلفنی و بر بستر voip است. همچنین می‌توانید به صورت رایگان هم مشاوره دریافت کنید.

سخن پایانی

تبدیل شرکت مسئولیت محدود به سهامی خاص، برای افرادی که به دنبال گسترش شرکت خود هستند، گزینه مناسبی است. اما تبدیل کردن این شرکت، نیاز به شرایط و طی کردن مراحل خاصی دارد. از طرفی گذراندن مراحل تبدیل شرکت، تنها به دست افراد تحصیل کرده در این زمینه انجام می‌شود. بنابراین حتما برای انجام درست این کار، به دنبال مشاور متخصص باشید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس