کد خبر 1522593
تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱

یکی از چالش‌های مهم برای افرادی که قصد دارند به سفر بروند، خرید بلیط هواپیما است. انواع مختلفی از پروازهای داخلی و خارجی وجود دارد که افراد می‌توانند باتوجه به شرایط خود نسبت به تهیه بلیط چارتر هواپیما اقدام کنند.

یکی از رایج‌ترین پروازهای چارتری، بلیط هواپیما مشهد تهران است و جزء بلیط‌های پرفروش داخلی قرار دارد. اگر شما نیز قصد دارید به کمک پروازهای هواپیمایی چارتری به شهر مورد نظر خود سفر کنید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

بلیط چارتر هواپیما چیست؟

در روش چارتر، تمامی بلیط‌های هواپیمایی به یک شرکت اجاره داده می‌شود و شرکت اجاره‌کننده به کمک روش‌های مختلف، بلیط‌های پرواز را به‌فروش می‌رساند.

به عبارت دیگر، در پروازهای چارتری، تمامی بلیط‌های یک پرواز توسط ایرلاین کرایه داده‌ می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی نسبت‌ به‌ خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی با فروش پروازهای خریداری‌شده به مشتریان خود، بلیط‌های چارتری را ارائه می‌کنند. یکی از نکات مهم در تهیه بلیط چارتری این است که این قبیل پروازها قیمت کمتری نسبت به سایر موارد خواهند داشت.

در بلیط چارتر، هرچه که به مدت زمان حرکت هواپیما نزدیک می‌شویم، قیمت پروازهای چارتری به ارزان‌تر می‌شوند و مسافران می‌توانند پرواز مورد نظر خود را قیمت مناسب‌تری تهیه کنند.

انواع بلیط چارتر هواپیما

بلیط‌های هواپیمایی به‌صورت چارتری و سیستمی به‌فروش می‌رسند بلیط چارتر هواپیما در ۲ نوع عرضه می‌شود. در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم.

  • چارتر کامل: در روش چارتر کامل، تمامی صندلی‌های یک هواپیما توسط ایرلاین در اختیار شرکت‌های هواپیمایی مختلف قرار می گیرد.

در این روش با اجاره‌دادن کل صندلی‌های یک پرواز برای زمان، مبدأ و مقصد مشخص، شرکت‌های مورد نظر می‌توانند به فروش هر یک از آن‌ها بپردازند. این شیوه از نوع چارتر کامل پرواز است.

  • چارتر صندلی: در چارتر صندلی، تعدادی از صندلی‌های پرواز در زمان، مبدأ و مقصد مشخص اجاره داده می‌شوند و شرکت‌های هواپیمایی تنها می‌توانند صندلی‌هایی که برای تهیه آن هزینه کرده‌اند را به‌فروش برسانند.

انواع بلیط‌ چارتر هواپیما براساس زمان‌

نوع دیگر دسته‌بندی‌های انواع بلیط چارتر هواپیما براساس زمان‌بندی تعیین می‌شود. بلیط‌هایی که براساس زمان تقسیم می‌شوند ۳ دسته هستند.

  • پرواز چارتر شناور: در این روش شرکت‌های هواپیمایی که فروش صندلی‌های پرواز را برعهده گرفته‌اند، برای تابستان یا یک زمان طولانی تعدادی از صندلی‌ها را به روش چارتر می‌فروشند. این شیوه برای پروازهای رفت‌وبرگشت در نظر گرفته می‌شود و هیچ محدودیت زمانی نخواهد داشت.
  • پرواز چارتر بلاک: در چارتر بلاک، شرکت هواپیمایی پروازهای خود را در تاریخ مشخص برای رفت‌وبرگشت مسافران تعیین می‌کند و آن‌ها را به‌فروش می‌رساند.
  • پرواز چارتر بک تو بک: پرواز چارتر بک‌توبک در مدت‌زمان مشخصی میان رفت‌وبرگشت اقدام به فروش بلیط می‌کند. برای مثال زمانی که مسافر قصد تهیه بلیط سفر به ترکیه را دارد، تاریخ برگشت خود را باید ۲ هفته بعد از پرواز در نظر بگیرد.

راهنمای خرید بلیط چارتر

نحوه خرید بلیط هواپیما مشهد تهران به روش چارتر

بسیاری از پروازهای داخلی و خارجی به کمک قراردادهایی که میان ایرلاین و شرکت هواپیمایی تنظیم می‌شود از روش چارتر به‌فروش می‌رسد. بهتر است که بلیط‌های چارتری از مراکز معتبر خریداری شود.

برای تهیه بلیط چارتر هواپیما لازم است که در بخش جست‌وجو، لیست پروازهای ارائه‌شده را بررسی کنید و سپس پرواز مورد نظر خود را از میان آنها انتخاب کنید. بلیط هواپیما تهران مشهد یکی از پروازهای پرفروش به‌ روش چارتر است‌.

انواع مختلفی از پروازهای چارتری در لیست ارائه شده و مسافران می‌توانند باتوجه به مبدأ و مقصد مورد نظر خود، آن را تهیه کنند. پس از انتخاب پرواز از لیست و واردکردن آن به بخش خرید، نیاز است که افراد مشخصات و اطلاعات فردی خود را وارد سایت نموده و سپس مراحل خرید بلیط هواپیما را انجام دهند.

با پرداخت آنلاین هزینه بلیط هواپیما مشهد تهران به روش چارتر، پرواز مسافران برای مبدأ و مقصد انتخاب‌شده تنظیم می‌گردد. تمامی مراحل خرید بلیط هواپیما مشهد تهران در سایت اسنپ تریپ انجام می‌گردد و شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

راهنمای خرید بلیط چارتر

مزایای خرید بلیط چارتر هواپیما از اسنپ تریپ

برای خرید بلیط هواپیما مشهد تهران در اسنپ تریپ می‌توان به لیست تاریخ و زمان پروازهای ایرلاین دسترسی پیدا کرد. سفرهای ارائه‌شده در این سایت دارای طیف گسترده‌ای هستند و مسافران می‌توانند باتوجه به مقصد و مبدأ مورد نظر خود، برای تهیه بلیط در زمان‌های ارائه‌شده اقدام کنند.

بلیط‌ هواپیما مشهد تهران چارتری قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر پروازهای ایرلاین‌ها دارد. علت تغییرات قیمت در این بلیط‌ها بیشتر به‌ سبب نزدیک‌شدن به زمان‌هایی است که افراد کمتر به مسافرت می‌روند.

در این زمان با نزدیک‌شدن به حرکت هواپیما قیمت پرواز کاهش چشمگیری خواهد داشت. افراد می‌توانند از طریق اسنپ تریپ نسبت به استعلام و بررسی پروازهای چارتری اقدام کنند.

در بسیاری از موارد که ظرفیت خرید بلیط هواپیما مشهد تهران سیستمی پر شده، می‌توان از طریق مراجعه به سایت و استعلام پروازهای چارتر، از بلیط‌های لحظه آخری استفاده کرد. قیمت این‌گونه بلیط‌ها ارزان‌تر نخواهد بود اما می‌تواند مسافر را در مدت زمان مورد نظر به مقصد برساند.

جمع‌بندی

یکی از روش‌های به‌صرفه برای خرید بلیط هواپیما، تهیه بلیط هواپیما چارتر است. در این روش، ایرلاین‌ها با ارائه پروازهای مسافربری به شرکت‌های هواپیمایی، صندلی‌های آن را اجاره می‌دهند یا با قیمت مناسب‌تری به‌فروش می‌رسانند.

معمولاً شرکت‌های هواپیمایی اقدام به ‌فروش بلیط چارتر هواپیما می‌کنند. این روش مزایای قابل‌ توجهی از نظر هزینه برای مسافران دارد و افراد می‌توانند از پروازهای لحظه آخری این بلیط‌ها استفاده کنند.

اگر قصد سفر دارید می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما مشهد تهران به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید و پرواز مورد نظر خود را پس انجام استعلام و بررسی، خریداری کنید.

سوالات متداول

بلیط هواپیما چارتر چیست؟

انواع بلیط‌هایی که توسط شرکت‌های هواپیمایی در ساعات نزدیک به پرواز به مسافران ارائه می‌شوند و معمولا قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به انواع دیگر دارند.

چرا بلیط چارتر بخریم؟

در زمانی که مسافران به‌دنبال خرید بلیط هواپیما ارزان هستند یا از طریق ایرلاین‌ها و روش سیستمی نتوانسته‌اند بلیط تهیه کنند، می‌توانند از روش چارتر استفاده کنند.

بلیط چارتر برای تمامی پروازها وجود دارد؟

بلیط هواپیما چارتر برای پروازهای داخلی و خارجی پرتردد وجود دارند و در سایت انواع بلیط‌های چارتری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس