کد خبر 1523452
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

احتمالا بعد از لذت بردن از یک فنجان قهوه بی نظیر در کافی شاپ، به این فکر کرده اید که چگونه می توان یک فنجان قهوه عالی را در منزل تجربه کرد. یکی از وسایل مهم در تهیه قهوه با کیفیت در خانه، دستگاه اسپرسو ساز خانگی است. شما می توانید با استفاده از دستگاه اسپرسو ساز خانگی، انواع قهوه های خوش طعم و با کیفیت را برای خود یا مهمان ها تهیه کنید. عوامل مختلفی در تهیه و خرید دستگاه اسپرسو ساز وجود دارد که نیاز به دقت و تحقیق دارد. ما در این مقاله به شما راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز را ارائه می دهیم تا بتوانید با توجه به معیار های خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز + 6 نکته طلایی

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز

برای تهیه و خرید دستگاه اسپرسو ساز، باید به چند عامل مهم توجه کنید. در ادامه با تیم متخصصین کافه مال همراه باشید تا به مهم ترین موارد در خرید دستگاه اسپرسو ساز خانگی پی ببرید.

قدرت و توان توان دستگاه

قدرت و توان دستگاه های اسپرسو ساز، نشان دهنده عملکرد آن است. هرچه قدرت و توان دستگاه انتخابی شما بالاتر باشد، سرعت و کارایی آن بیشتر می شود. در کنار قدرت دستگاه، فشار بخار نیاز بسیار مهم است تا بتوانید سایر نوشیدنی های بر پایه اسپرسو را تهیه کنید. از این رو، در هنگام خرید دستگاه، به داشتن نازل بخار توجه کنید. به طور معمول، فشار دستگاه های اسپرسوساز خانگی بین 15 الی 20 بار است.

کیفیت جنس بدنه

جنس بدنه دستگاه می تواند در مقاومت و طول عمر آن نقش مستقیم داشته باشد. دستگاه های اسپرسو ساز از جنس های فلزی و استیلی و یا پلاستیکی در بازار عرضه می شوند که جنس استیل آن ها بهتر از جنس پلاستیک است. همچنین به شکل و سایز دستگاه نیز توجه کنید. دستگاهی انتخاب کنید که جابه جایی راحت تر و با دکوراسیون منزل به ویژه آشپزخانه شما سازگار باشد.

دما برای تهیه قهوه

دمای مناسب برای تهیه قهوه اسپرسو مابین 90 الی 95 درجه سانتی گراد است. در صورتی که دما بیش تر باشد قهوه شما تلخ و اگر کمتر از این میزان باشد قهوه عطر و طعم واقعی خود را آزاد نمی کند. برخی از دستگاه های اسپرسو ساز دارای ترموستات هستند که دمای آب را تنظیم و مابین درجه استاندارد قرار می دهند.

نظافت دستگاه

به بخش های مهم دستگاه مانند هدگروپ، پرتافیلتر، پرتافیلتر و ... توجه کنید. به صورت خلاصه، سبد مخصوص قهوه را درون پرتافیلتر قرار می دهند و سپس پودر قهوه را به درون آن می ریزند. سبد قهوه به دو نوع سینگل و دبل تقسیم بندی می شود که با توجه به نوع دستگاه حجمی معادل 10 گرم برای سبد کوچک و 16 گرم برای سبد بزرگ در نظر می گیرند. سپس پرتافیلتر را بر قسمت هدگروپ نصب و عصاره گیری انجام می شود. بهترین جنس برای پرتافیلتر به ویژه سبد آن، استیل است. استیل را می توان به خوبی تمیز کرد. دسترسی پذیریی آسان، جهت نظافت کل دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

چند عملکردی بودن دستگاه اسپرسو ساز

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز + 6 نکته طلایی

برخی از دستگاه های اسپرسوساز خانگی، علاوه بر تهیه اسپرسو قابلیت های دیگری دارند که بهتر است از قبل به آن ها فکر کنید. به عنوان مثال :

الف) نازل بخار و تهیه نوشیدنی های بر پایه اسپرسو

نازل بخار قسمتی از دستگاه است که با فشار بخار آن می توانید شیر را گرم کرده و فوم شیر را بدست آورید. در صورتی که به دنبال تهیه انواع نوشیدنی بر پایه اسپرسو مانند لته، آمریکانو یا کاپوچینو، هات چاکلت، ماسالا و ... هستید، حتما نیاز به تهیه دستگاهی دارید که نازل بخار مناسبی داشته باشد. تهیه این نوشیدنی ها تنها با کمک نازل بخار دستگاه اسپرسو ساز خانگی امکان پذیر خواهد بود.

ب) آسیاب قهوه

اهمیت استفاده از قهوه تازه آسیاب را می توان با نان تازه مقایسه کرد. یکی از عوامل مهم در تهیه قهوه اسپرسو، استفاده از آسیاب قهوه تازه است. برخی از دستگاه های اسپرسوساز خانگی به همراه آسیاب قهوه عرضه می شوند که می توانند قبل از عصاره گیری، برای شما قهوه را آسیاب کنند. البته برخی افراد علاقه مند به قهوه بر استفاده از دستگاه آسیاب قهوه به صورت جداگانه تاکید دارند. دستگاه های مخصوص آسیاب قهوه از دقت بالاتری برخوردارند اما اگر علاقه ای به صرف هزینه جداگانه برای دستگاه آسیاب قهوه ندارید، می توانید از دستگاه های اسپرسوساز همراه آسیاب استفاده کنید.

توجه به میزان مصرف

راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز + 6 نکته طلایی

دستگاه های اسپرسوساز خانگی برای مصارف شخصی با تعداد دفعات کم طراحی و ساخته می شوند. در صورتی که تعداد دفعات بالاتر از 10 شات اسپرسو در روز نیاز دارید، بهتر است به دنبال دستگاه های اسپرسو ساز نیمه صنعتی و یا صنعتی باشید. برای مشاهده و خرید انواع دستگاه اسپرسوساز می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

مشاهده و خرید انواع دستگاه اسپرسوساز

نکات تکمیلی

برای خرید دستگاه اسپرسو ساز، علاوه بر موارد فوق، به نکات زیر نیز توجه کنید.

مقایسه هزینه و قیمت

بهتر است قبل از خرید دستگاه اسپرسو ساز خانگی، قیمت های مختلف را در بازار و فروشگاه های آنلاین بررسی کنید. قیمت دستگاه اسپرسوساز خانگی به عوامل متعددی مانند قدرت دستگاه، جنس بدنه، امکانات تکمیلی مانند نازل بخار، برند و ... وابسته است. قابلیت دستگاه ها را مشاهده و آن ها را با توجه به نیاز خود مقایسه کنید. گاهی اوقات، ممکن است دستگاه خانگی قیمت بالاتری برای قابلیت های غیرضروری داشته باشد که برای شما ضروری نباشد. با افراد متخصص مشورت کنید تا از خرید خود مطمعن شوید. یکی از فروشگاه های معتبر آنلاین و حضوری خرید دستگاه اسپرسو ساز، فروشگاه کافه مال است که می توانید از متخصصین و مشاورین تیم، مشاوره دریافت کنید.

زیبایی

ممکن است در نگاه اول ظاهر دستگاه پر اهمیت نباشد. شکل، رنگ، طرح و اندازه دستگاه می تواند به زیبایی منزل یا محل کار شما بیافزاید. البته زیبایی نباید به تنهایی ملاک خرید شما باشد اما بهتر است در هنگام خرید به آن توجه کنید. عدم توجه به سایز، رنگ و وزن دستگاه در هنگام خرید می تواند شما را با مشکلاتی در جای گذاری آن در منزل و عدم خوانایی با دکوراسیون شما مواجه کند.

سخن پایانی

امروزه قهوه یکی از پر طرفدار ترین نوشیدنی ها در سراسر دنیا است. یکی از دغدغه های اصلی افراد تجربه این نوشیدنی با کیفیت بالا در منزل یا محیط کاری است. در این مقاله، به راهنمای خرید دستگاه اسپرسو ساز پرداخته شد. امیدواریم با استفاده از این راهنمایی بتوانید دستگاه اسپرسوساز مناسب خود را خریداری و از قهوه خود لذت ببرید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس