کد خبر 1523786
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۴

کدام انواع مهره ماسوره اتصالات استیل را خریداری کنیم؟

مهره ماسوره از انواع اتصالات استیلی هستند که در صنایع مختلفی استفاده می‌شوند. تقریباَ می‌توان گفت که پرکاربردترین اتصالاتی هستند که در مصارف خانگی و صنعتی به کار می‌روند. چالش اصلی اینجاست که از کدام نوع مهره ماسوره باید استفاده کرد؟ کاربرد هر یک چیست و چه تفاوتی با هم دارند؟ در این مطلب علاوه معرفی انواع مهره ماسوره استیل، بهترین روش خرید انواع مهره ماسوره را برای شما نوشته‌ایم.

مهره ماسوره چیست؟

مهره ماسوره از انواع اتصالات استیل است که برای متصل کردن دو لوله در صنایع مختلف بدون هیچ تغییر شکلی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای زمانی که قطر دو لوله بزرگ نیست و باید هر چند وقت یکبار فضای داخلی لوله‌ها را به دلیل مسائل بهداشتی تمیز کرد، از انواع مهره ماسوره استفاده می‌شود.

اجزای تشکیل دهنده مهره ماسوره

سه جز اصلی مهره ماسوره شامل موارد زیر است:

  • مهره
  • انتهای نر
  • انتهای مادگی

دو بخش نر و مادگی با کمک مهره در قسمت وسط به هم متصل می‌شوند. دو انتهای دیگر مهره ماسوره به صورت مادگی هستند. از این رو، رزوه لوله‌ها باید به صورت نری باشد. در صورتی که رزوه لوله به صورت نری نباشد، باید از تبدیل استیل برای متصل کردن استفاده کرد.

انواع مهره ماسوره

انواع مهره ماسوره شامل موارد زیر است:

اتصال رزوه ای: در این نوع اتصال، دو بخش انتهایی مهره و ماسوره به صورت رزوه ماده هستند. رزوه دو لوله باید به صورت نری باشد؛ در غیر این صورت باید از تبدیل استیل استفاده شود.

اتصال جوشی: اگر لوله‌ها دارای قطر بزرگ باشد، از این نوع اتصال باید استفاده کرد. مهره ماسوره در این نوع از طریق جوش لب به لب به لوله‌ها وصل می‌شود.

اتصال جوش ساکت ولد: این نوع مهره ماسوره دارای دو سر است که یک سر به صورت رزوه ای و یک سر دیگر به صورت جوش ساکت ولدی است.

از کدام نوع انواع مهره ماسوره باید استفاده کرد:

بسته به هدف کاربرد و میزان فشار و دمای سیالات منتقل شده داخل لوله باید یکی از انواع مهره ماسوره را استفاده کرد. برای مواردی که عملیات شست و شو (CIP) باید به صورت دوره‌ای انجام شود، باید از نوع رزوه ای استفاده کرد. در صورتی که میزان فشار سیالات بسیار بالا است، باید از نوع جوشی به دلیل استحکام بالای جوش استفاده کرد.

کاربردهای مهره ماسوره

یکی از عوامل انتخاب مهره ماسوره ها مربوط به کاربرد آن است. مهره ماسوره ها قابلیت به کارگیری در تمامی صنایع را دارند؛ در واقع هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد. البته در صنایع زیر بیشتر از بقیه صنایع از مهره ماسوره استفاده می‌شود:

  • سیستم های لوله کشی
  • تصفیه خانه آب
  • صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
  • صنایع شیر، لبنی غذایی و دارویی
  • سیستم آتش نشانی

انتخاب اندازه مهره ماسوره

مورد بعدی که باید در انتخاب مهره ماسوره در نظر بگیرید، انتخاب اندازه است. برای لوله‌های بزرگ، از مهره ماسوره جوشی استفاده می‌شود؛ اما برای لوله‌های کوچک، مهره ماسوره‌های معمولی به کار گرفته خواهد شد. تمامی مشخصات مهره ماسوره و اندازه‌های آن در جدول راهنمای خرید نوشته شده است که حتماَ باید آن را بررسی کنید.

خرید مهره ماسوره

جدا از دانستن انواع مهره ماسوره، خرید آن‌ها هم اهمیت زیادی دارد. خرید مهره ماسوره از جایی که تنوع بالایی داشته باشد و همچنین بهترین کیفیت را عرضه کند، بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد. استیل پاسارگاد تولیدکننده و عرضه کننده انواع اتصالات استیل از جمله مهره ماسوره با کیفیت بالا و مطابق با استانداردهای جهانی است که با بیش از 30 سال تجربه در این حوزه فعالیت می کند. تمامی محصولات استیل پاسارگاد با بهترین آلیاژها ساخته می‌شوند. شما می‌توانید برای مشاهده و خرید انواع مهره ماسوره به وبسایت استیل پاسارگاد مراجعه کنید و یا با شماره 02166392039 با واحد فروش استیل پاسارگاد تماس بگیرید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس