سال ۹۷ اولین سالی بود که پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در برخی از آزادراه‌های کشور اجرا شد. یعنی دیگر لازم نبود همچون گذشته برای تردد از آزادراه‌ها در گیت عوارضی توقف داشته باشید و می‌توانستید از خطوط ویژه پرداخت الکترونیک عبور کنید. به مرور زمان با استقبال بیشتر رانندگان، پرداخت نقدی عوارضی در اغلب آزادراه‌های کشور جمع شد و رانندگان برای پرداخت عوارضی به پول خرد یا کارت بانکی نیاز نداشتند و می‌توانستند از آزادراه‌ها گذر کنند و پرداخت را به صورت اینترنتی انجام دهند.

قبضینو - توقف پشت عوارضی آزادراهی را فراموش کنید!

با وجود الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزادراهی، هنوز هم مشکلاتی در برخی از آزادراه‌های کشور باقی است. در نتیجه بیشتر افراد سردرگم هستند که چطور عوارضی خودروی خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند. در همین راستا قصد داریم از بین روش‌های پرداخت حضوری و غیر حضوری متنوع، به یکی از بهترین سامانه‌های پرداخت عوارضی اشاره کنیم و علت این انتخاب را نیز با شما در میان بگذاریم.

مزایای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی چیست؟

اگر به‌خاطر داشته باشید برای عبور از آزادراه‌ها فقط باید در باجه عوارضی توقف می‌کردید و مبلغ عوارضی را پرداخت می‌کردید. اما حالا با پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی علاوه بر صرفه‌جویی در وقت، مصرف سوخت و استعلاک، می‌توانید از مزایای زیر بهره‌مند شوید:

  • عوارض آزادراهی را قبل از اینکه جریمه شوید پرداخت می‌کنید؛
  • همیشه به لیست عوارضی پرداخت‌شده دسترسی دارید؛
  • کل مبلغ عوارضی را به صورت آنی و یک‌جا پرداخت می‌کنید؛
  • به رسید تمام عوارضی‌های پرداختی دسترسی دارید؛

بهترین روش پرداخت عوارض آزادراهی چیست؟

شما می‌توانید برای پرداخت عوارض آزادراهی از روش‌های مختلفی استفاده کنید. این روش‌ها ایجاد شده‌اند تا پرداخت عوارض جاده‌ای را به کاری آسان و بدون دردسر تبدیل کنند.

قبضینو یک سامانه جامع و آنلاین خدمات خودرویی است که علاوه بر پرداخت آسان عوارضی، امکانات متعددی را در این زمینه در اختیار شما قرار داده است. از این رو در میان روش‌های پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی، قبضینو به عنوان یک روش پرداخت منحصر به فرد شناخته می‌شود و امکانات مختلفی را فراهم کرده است.

  • مشاهده جزئیات عوارضی و پرداخت آن تنها با وارد کردن شماره پلاک خودرو
  • دریافت رسید پرداخت به همراه شماره کد پیگیری در بخش سوابق
  • پرداخت کل مبلغ عوارضی با قبضینو حتی در زمان محدود برای پرداخت پیش از جریمه شدن
  • فعال‌سازی «دریافت اطلاع‌رسانی» در مرورگر گوشی یا کامپیوتر برای اطلاع از جدیدترین مبلغ عوارضی
  • مشاهده و پرداخت یک‌جای تمام عوارضی‌های پیشین خودرو در سامانه قبضینو
  • رفع مشکلات پرداخت عوارضی در هنگام استعلام با تماس با تیم پشتیبانی ۲۴ ساعته قبضینو

چگونه اپلیکیشن قبضینو را روی موبایل نصب کنیم؟

سامانه جامع خدمات خودرویی قبضینو با در نظر گرفتن نوع سیستم‌عامل موبایل شما، اپلیکیشن‌ را پیاده‌سازی کرده و در اختیار شما قرار داده است.

نحوه نصب اپلیکیشن قبضینو در گوشی‌های اندروید

اگر نسخه سیستم‌عامل موبایل شما اندروید است، می‌توانید برای نصب رایگان برنامه وارد سایت قبضینو شوید و گزینه دانلود مستقیم را انتخاب یا از یکی از روش‌های زیر برای نصب اپلیکیشن استفاده کنید.

نصب از بازار

اگر برای نصب برنامه‌های خود از بازار استفاده می‌کنید، می‌توانید با مراجعه به این برنامه، نسبت به نصب اپلیکیشن قبضینو اقدام کنید.

نصب از مایکت

شما می‌توانید آخرین نسخه قبضینو را از مایکت دانلود کنید. سپس آن را روی موبایل خود نصب کنید تا امکان استفاده از خدمات آن فراهم شود.

نصب از گوگل‌پلی

راهکار مناسب دیگر برای نصب اپلیکیشن قبضینو استفاده از برنامه گوگل پلی است. برای این منظور می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید:

https://play.google.com/store/apps/details?id=ir.ayantech.ghabzino

بعد از دانلود، برنامه روی موبایل شما نصب می‌شود و می‌توانید برای پرداخت عوارض آزادراهی و یا سایر خدمات قبضینو از آن استفاده کنید.

نحوه نصب اپلیکیشن قبضینو در گوشی‌های ios

اگر گوشی آیفون دارید و سیستم‌عامل موبایل شما ios است، می‌توانید برای استفاده از خدمات متنوع قبضینو، از نسخه وب‌اپلیکیشن استفاده کنید. برای دریافت این نسخه می‌توانید به صفحه دانلود رایگان سایت ghabzino مراجعه کنید. مراحل نصب وب‌اپلیکیشن در سایت توضیح داده شده است، اما برای اطمینان از نصب آسان آن، یک بار مراحل را مرور می‌کنیم.

  • در نوار پایین روی گزینه share کلیک کنید.
  • در منوی نمایش‌داده شده گزینه add to home screen را انتخاب کنید.
  • گزینه add را انتخاب کنید تا برنامه در کنار سایر برنامه‌های موبایل‌تان نمایش داده شود.

با قبضینو توقف پشت عوارضی‌ها را برای همیشه فراموش کنید!

چگونه عوارض آزادراهی را با قبضینو پرداخت کنیم؟

احتمالا می‌دانید که مهلت پرداخت عوارض آزادراهی محدود است و تنها ۱۵ روز فرصت دارید تا عوارضی را بدون جریمه پرداخت کنید. در غیر این صورت ابتدا ۴۲۰۰۰ تومان جریمه می‌شوید و سپس مبلغ جریمه به ازای هر ماه تاخیر بین ۳ تا ۳.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. برای پرداخت مبلغ کل عوارضی می‌توانید به شیوه زیر عمل کنید:

  • اپلیکیشن قبضینو را نصب کنید یا وارد سایت ghabzino.com شوید.
  • پس از ورود به سایت یا اپلیکیشن، شماره موبایل خود را وارد و پیامک کد تایید را دریافت کنید.
  • گزینه عوارض آزادراه را از بین خدمات خودرو انتخاب کنید.
  • شماره پلاک خودروی خود را وارد کنید.
  • گزینه استعلام عوارض آزادراه را انتخاب کنید تا جزئیات آزادراه‌های عبوری به صورت رایگان به شما نمایش داده شود.
  • بعد از مشاهده جزئیات، می‌توانید کل مبلغ بدهی را به صورت یک‌جا از طریق درگاه بانکی پرداخت کنید.
  • پس از پرداخت، می‌توانید رسید پرداخت و کد پیگیری را از بخش سوابق مشاهده کنید.

آیا اپلیکیشن قبضینو معتبر است؟

بله؛ قبضینو یکی از محصولات شرکت دانش‌بنیان آیان است و تمام خدمات خود را از سازمان‌های معتبری هم‌چون پلیس ناجی و آنی رو دریافت می‌کند و آن‌ها را در بستری امن در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این:

  • این سامانه دارای نماد الکترونیک معتبر (اینماد) است.
  • تمام پرداختی‌ها در بستر امن و از طریق درگاه‌های قابل اعتماد بانک مرکزی مانند سداد انجام می‌شود.
  • اگر در هنگام پرداخت و استعلام عوارض آزادراهی با اپلیکیشن قبضینو، با مشکلی مواجه شدید، می‌توانید با تماس یا ارسال پیام به تیم پشتیبانی، مشکل را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنید.

با قبضینو توقف پشت عوارضی‌ها را برای همیشه فراموش کنید!

نحوه پیگیری عوارض آزادراهی پرداخت‌شده با قبضینو

اغلب رانندگان بعد از پرداخت عوارضی نگران این هستند که بدهی آنها پرداخت نشده باشد و نیاز باشد دوباره هزینه اضافی پرداخت کنند یا به دلیل عدم تسویه به موقع عوارضی با جریمه عوارض آزادراهی روبه‌رو شوند. سامانه قبضینو در راستای رفع این چالش، امکان پیگیری عوارض آزادراهی را فراهم کرده است. برای این کار می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید.

  • اولین و ساده‌ترین راه برای اطمینان از پرداخت عوارضی، مشاهده سوابق پرداخت است. اگر بعد از پرداخت، رسید عوارضی در بخش سوابق نمایش داده شده است. به این معنا است که بدهی خود را پرداخت کرده‌اید.
  • شما می‌توانید بعد از اینکه عوارض را پرداخت کردید، مجددا به شکل رایگان استعلام عوارض آزادراهی را انجام دهید.
  • آخرین راهکار برای اطمینان از پرداخت شدن عوارض، مراجعه به بخش پیگیری قبوض است. اگر به شناسه قبض و پرداخت دسترسی دارید، آن‌ها را وارد کنید تا نتیجه بدهی تسویه‌شده به شما نمایش داده شود.

نتیجه‌گیری

حالا که با سامانه قبضینو و مزایای آن آشنا شدید به راحتی می‌توانید پرداخت‌های عوارض آزادراهی خودروی خود را انجام دهید و دیگر نگران فراموش کردن آن ها نباشید. قبضینو به عنوان یک سامانه تخصصی در حوزه پرداخت، به خوبی با نیازهای کاربران خود آشناست و همواره بهترین و کاربردی‌ترین خدمات را برای شما فراهم می‌کند.


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس