کد خبر 1525383
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱

اگر قصد دارید با خرید بلیط قطار سفر کنید و شناخت کافی از قطارهای 5 ستاره ندارید؛ با ما در این مطلب همراه باشید تا با امکانات و خدمات قطارهای 5 ستاره فدک و زندگی آشنا شوید.

اگر با قطارهای موجود در کشور آشنایی داشته باشید؛ حتما نام قطار فدک و قطار زندگی را نیز در میان بهترین قطارها شنیده‌اید. فدک و زندگی هر دو از قطارهای 5 ستاره‌ای هستند که از امکانات و خدمات بسیار خوبی برخوردارند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به مقایسه کیفیت خدمات و امکانات این دو قطار بپردازیم.

مقایسه قطار 5 ستاره فدک و قطار زندگی

قطار 5 ستاره زندگی

قطار زندگی بهترین قطار ناوگان ریلی شرکت رجا است که به عنوان اولین قطار 5 ستاره و لوکس کشور محسوب می‌شود. این قطار خدمات خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و ظرفیت بالایی در پذیرش مسافران دارد و بیش از 300 مسافر را می‌تواند جابجا کند. قطارهای زندگی دارای کوپه‌های 4 نفره و مدرن است که در کنار امکانات بالا، سفر با کیفیتی را برای شما رقم می‌زنند.

بلیط قطار زندگی را از کجا بخریم؟

برای خرید بلیط قطار زندگی می‌توانید به سایت شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا مراجعه کنید و یا برای خریدی راحت‌تر، خرید بلیط قطار خود را از سامانه‌های آنلاین فروش بلیط، نظیر قاصدک 24 انجام دهید.

امکانات قطار 5 ستاره زندگی

از جمله خدمات و امکاناتی که در حین سفر با قطارهای زندگی در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استقبال محترمانه از مسافرین از بدو ورود
  • رستورانی با منوی متنوع و پذیرایی عالی در طول سفر
  • ارائه امکانات و خدمات ویژه برای پذیرایی از کودکان
  • امکان سفارش خوراکی و نوشیدنی‌های متنوع از بوفه در طول سفر
  • ارائه سرویس خواب بهداشتی و دمپایی برای مسافران
  • وجود سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب در کوپه
  • امکان تنظیم دما و شخصی سازی دما توسط مسافر
  • وجود سیستم‌های صوتی و تصویری با کیفیت در هرکوپه
  • وجود سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی برای هرکوپه
  • امکان تنظیم آلارم برای بیدارشدن وجود سیستم احضار مهماندار در هر کوپه

پذیرایی در قطار زندگی رجا در دو بخش صورت می‌گیرد؛ پذیرایی اولیه که در بدرو ورود و هنگام خوش آمد گویی به مسافران انجام می‌شود و شامل سرو دسر و چایی بوده که در کوپه انجام می‌شود. برای پذیرایی اصلی نیز باید به رستوران قطار مراجعه کرد. البته برای پذیرایی از بیماران و افراد مسن می‌توانید از مهمانداران بخواهید تا خدمات پذیرایی را در کوپه ارائه دهند. برای خرید شام ویژه و دیگر وعده‌های غذایی باید هنگام خرید بلیط هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

قطار 5 ستاره فدک

مسافرانی که تجربه‌های زیادی از سفر با قطار دارند؛ احتمالا نام قطارهای 5 ستاره فدک را نیز شنیده‌اند. قطار فدک نیز یکی از بهترین قطارهای ناوگان ریلی کشور است. کیفیت قطارهای فدک به قدری عالی است که حتی لقب هتل متحرک بر روی ریل را نیز به آن داده‌اند. شرکت قطاری فدک فعالیت خود را از سال 1393 آغازکرد و از همان ابتدا توانست به محبوبیت خوبی برسد.

قطار فدک؛ از بهترین قطارهای 5 ستاره

امکانات قطار فدک

  • استقبال صمیمانه از مسافران
  • سرو عصرانه یا صبحانه ویژه بر اساس ساعت حرکت قطار
  • سرو غذای اصلی همراه با پیش غذا و دسر
  • سرو انواع نوشیدنی‌ها بعد از غذا و یا در حین سفر
  • ارائه سرویس خواب بهداشتی و حوله مرطوب برای هر مسافر
  • استفاده از ظروف چینی برای پذیرایی از مهمان‌ها
  • وجود سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی پیشرفته و امکان تنظیم دما توسط مسافران
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیستم صوتی و تصویری پیشرفته و با کیفیت در هر کوپه
  • وجود سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی وکیوم شده و تمیز

گفتنی است که تمامی اقلام خوراکی موجود در قطار فدک، توسط کترینگ ایرانی-اتریشی دونا (Donhauser) تهیه می‌شوند. کترینگ دونا، بزرگ‌ترین و معتبرترین مجموعه ریلی در آسیا بوده و تمام اقلام خوراکی را با بهترین کیفیت تهیه و ارائه می‌کند. ازاین‌رو در قطار ۵‌ستاره فدک می‌توانید لذت چشیدن لذیذترین و باکیفیت‌ترین غذاها، پیش‌غذاها و دسرها را تجربه کنید.

بلیط قطار فدک را از کجا بخریم؟

برای خرید بلیط قطار فدک می‌توانید به سامانه‌های آنلاین فروش بلیط مانند قاصدک 24 مراجعه کنید و یا از سایت شرکت ریلی فدک، بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید.

قطار زندگی بهتر است یا فدک؟

اینکه بخواهیم فرق قطار زندگی و فدک را بگوییم کار دشواری است. هر دوی این قطارها 5 ستاره هستند و از خدمات و امکانات خوبی برخوردارند و می‌توانند یک سفر خوش را برای شما رقم بزنند و طی کردن مسیرهای طولانی با قطار را برای شما لذت‌بخش کنند. شاید در برخی موارد ریز و جزییات تفاوت‌هایی داشته باشند که بستگی به سلیقه افراد دارد.

کلاس‌های مسافربری قطارهای 5 ستاره فدک و زندگی

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به بررسی و مقایسه قطارهای زندگی و فدک بپردازیم و امکانات و ویژگی‌های آنها را شرح دهیم. قطار فدک و زندگی خدمات تقریبا مشابهی دارند؛ ولی در حالت کلی قطارهای فدک کمی از نظر خدمات و طراحی داخلی برتری داشته و لوکس‌تر از قطار زندگی محسوب می‌شوند و با قیمت کمی بالاتر همراه هستند.

سوالات متداول در مورد مقایسه قطار فدک و زندگی

  1. قطار فدک بهتر است یا قطار زندگی؟ قطار فدک و زندگی هر دو از قطارهای 5 ستاره بوده و از امکانات خوبی برخوردار هستند؛ ولی قطار فدک لوکس تر بوده و به همان نسبت بلیط قطار فدک نیز کمی گران‌تر است.
  2. پذیرایی در قطار فدک چگونه است؟ تمامی اقلام خوراکی موجود در قطار فدک، توسط کترینگ ایرانی-اتریشی دونا (Donhauser) تهیه می‌شوند. در قطار 5 ستاره فدک تمامی غذاها به‌صورت گرم و با کیفیت اولیه سرو می‌شوند و دیگر خبری از غذاهای سرد و بی‌کیفیت نیست.
  3. پذیرایی در قطار زندگی چگونه است؟ در قطار زندگی، پذیرایی از مهمانان در دو مرحله انجام می‌شود. پرسنل قطار زندگی هنگام ورود مسافران به قطار، ضمن خوش‌آمدگویی، با چای یا قهوه و دسرهای شیرین و خوشمزه از مهمانان در کوپه پذیرایی می‌کنند. پذیرایی اصلی این قطار در سالن رستوران آن انجام می‌شود.
  4. امکانات رفاهی قطار فدک چیست؟ سرو عصرانه‌ یا صبحانه، سرو غذای اصلی همراه با پیش‌غذا و دسر، سرو انواع نوشیدنی‌ها در حین سفر و بعد از غذا، ارائه سرویس خواب بهداشتی، تمیز، باکیفیت و همچنین حوله مرطوب برای هر مسافر، وجود تهویه مطبوع و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی با امکان تنظیم دما، ارائه تجهیزات صوتی و تصویری


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس