کد خبر 1525969
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

قهوه و باریستا مهارتی جدید و حرفه‌ای است که علاوه بر تنوع، هیجان و جذابیتی که دارد همیشه می‌تواند درآمد شما را تضمین کند. موج قهوه و کافه‌ها روز به روز در حال گسترش است. این صنعت پر رونق و رو به رشد نیاز به تعداد زیادی نیروی کار متخصص و کاربلد دارد. پس اگر به دنبال شغلی متفاوت و غیریکنواخت هستید با ما همراه باشد تا شغل باریستایی را بیش‌تر بشناسید.

cafeniro-main.jpg

همه چیز درباره شغل قهوه و باریستا

باریستا کیست؟ باریستا تخصص‌ش قهوه بوده و به صورت حرفه‌ای به آماده کردن قهوه‌های مختلف مشغول است. مهارت‌های قهوه و باریستا، مهارت‌هایی بین‌المللی هستند و افراد با داشتن آنها می‌توانند در همه جای دنیا موفق به کار کردن شوند. ازاین‌رو بسیاری معتقدند باریستایی یکی از بهترین شغل‌ها برای کار در سراسر جهان است.
احتمالا هنوز تعریف دقیقی از باریستا یا شغل باریستایی ندارید. این بار که برای یک قرار دوستانه به کافه‌ای دنج و خوش انرژی رفتید به پشت پیشخوان که دقت کنید خانم یا آقایی را می‌بینید که لباس مخصوصی پوشیده و مشغول کار با دستگاه‌ قهوه ساز است تا برای مشتریان کافه قهوه‌های استاندارد و با کیفیت دم کند.

باریستا کلمه‌ای ایتالیایی است که در زبان فارسی به آن متصدی کافی شاپ هم می‌گویند. باریستا فردی است که می‌تواند به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی به سرو انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، به‌خصوص نوشیدنی‌هایی بر پایه قهوه بپردازد.

چطور وارد حرفه قهوه و باریستا شویم؟

اولین و مهم‌ترین نکته برای آغاز راه باریستایی، داشتن علاقه به قهوه و آدم هاست چراکه بیش‌ترین چیزی که یک باریستا با آن در ارتباط است قهوه و آدم‌ها هستند. پس از آن علاقه و استعداد در حوزه تهیه قهوه و انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد است. برای باریستا شدن هم نیاز به اطلاعات تخصصی و هم نیاز به آموزش و تمرین‌ عملی است.

درآمد همیشگی با مهارت قهوه و باریستا
ابتدا باید دانش قهوه را بیاموزید. دانش قهوه شامل: انواع دانه‌های قهوه، فرآیندهای فرآوری و رست قهوه، ویژگی‌های عطری و طعمی قهوه‌های مختلف و ...

بعد از کسب دانش قهوه باید چهار مهارت اصلی را یاد بگیرید:

  • مهارت عصاره گیری استاندارد از قهوه (اسپرسو)
  • مهارت لته آرت یا طراحی رو قهوه
  • مهارت قهوه‌های دمی و دم‌آوری استاندارد
  • مهارت عمومی از بار سرد و نوشیدنی‌های سرد

بهترین و اصولی‌ترین راه‌ برای شروع شغل باریستایی شرکت در یک دوره آموزشی قهوه و باریستا ست. البته این‌که چه دوره‌ای را انتخاب می‌کنید خیلی مهم است. در حال حاضر موسسه‌های آموزشی مختلفی در این حوزه فعالیت می‌کنند. در ادامه به ویژگی‌های یک دوره باریستا استاندارد اشاره می‌کنیم.

یک دروه باریستا استاندارد باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • سرفصل‌های دوره آموزشی مطابق با استانداردهای جهانی باشد.
  • دروه آموزشی باید کاملا عملی و بر پایه مهارت آموزی باشد.
  • بهتر است دوره جامع باشد به این مفهوم که علاوه بر مهارت‌ قهوه‌ها، شامل آموزش تکنیک لته آرت و نوشیدنی‌های سرد هم باشد.
  • محل آموزش باید فضای مناسب و تجهیزات حرفه ای و به‌روز داشته باشد.
  • دوره آموزشی باید مدرک معتبر و قابل ترجمه داشته باشد.

درآمد همیشگی با مهارت قهوه و باریستا

معرفی یک موسسه‌ معتبر آموزش قهوه و باریستا

یکی از مراکز آموزشی معتبر و به روز در حوزه آموزش قهوه و باریستا ، آکادمی کافه نیرو ست. این آکادمی از سال 1394 فعالیت تخصصی خود را شروع کرده و تا به امروز باریستاهای زیادی را به بازار کار معرفی کرده است. این مرکز مجوز آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای دارد و مدرک آن مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه‌ای است. (قابل ترجمه)

کافه نیرو دوره جامع قهوه و بارستا را در طی 5 روز و به صورت کاملا عملی برگزار می‌کند.
هنرجویان مهارت‌های باریستایی را به صورت کامل آموزش دیده و با تمرین و تکرار زیاد آمادگی لازم برای ورود به شغل باریستایی را کسب می‌کنند.

دوره‌های آموزشی آکادمی کافه نیرو چه ویژگی‌هایی دارند؟

  • دوره‌های آکادمی کافه نیرو کاملاً عملی است و در طول دوره بارها اصول و تکنیک‌های باریستایی را به‌صورت عملی تمرین می‌کنید.
  • این آکادمی فضایی بسیار مجهز با امکانات کامل و به‌روز دارد.
  • دوره باریستا طبق سرفصل‌های استاندارد جهانی برگزار می‌شود و مدرسین کاملاً حرفه‌ای عمل کرده و نسبت به آموزش و یادگیری شما حریص هستند. پس از آموختن کنار آنها لذت خواهید برد.
  • بسیاری از هنرجویان آکادمی کافه نیرو در کافه‌های مختلف ایران و سایر کشورها مشغول به کار هستند.
  • با توجه به آموزش هایی که می بینید و منابعی که استفاده می کنید، هزینه بسیار معقولانه ای می پردازید.
  • تیم اجرایی کافه نیرو امکان کارآموزی و تجربه کار در فضای واقعی در کافه‌های مختلف را برای هنرجویان فراهم کرده است.

فرصت کارآموزی و کسب تجربه

آکادمی کافه نیرو بعد از اتمام دوره های آموزشی قهوه و باریستا، امکان کارآموزی در کافه های مختلف را برای هنرجویانش فراهم کرده است تا علاوه بر کسب مهارت های حرفه ای، با فضای واقعی کار کافه هم آشنا شده و کسب تجربه کنند.

چه مدرکی برای قهوه و باریستا معتبر است؟

در ایران تنها مدرک معتبر در حوزه قهوه و باریستا مدرک رسمی سازمان فنی و حرفه ای است. این مدرک قابل ترجمه بوده و ارزش بین المللی دارد.
آکادمی کافه نیرو مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای دارد و مدرک دوره هایش مدرک سازمان فنی و حرفه‌ای است.

خلاصه مطلب

باریستا مهارتی به روز و جذاب است که فراگیری آن فرصت‌های شغلی زیادی را پیش روی شما قرار می‌دهد. برای ورود به این حرفه سعی کنید به دنبال یک دوره آموزشی کاربردی و استاندارد باشید.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس