کد خبر 1525973
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

فیبروز ابرو چیست و چگونه انجام می‏شود؟ مزایای فیبروز ابرو چیست و چه انواعی دارد؟ چگونه می‎توان دوام فیبروز برای ابرو را افزایش داد و عمر هاشور ابرو چقدر است؟

در ادبیات کلاسیک کشورمان، اشعار زیادی در ستایش ابروی یار داریم. ابروها بخش مهمی در صورت زنان و مردان است و تاثیر زیادی در زیبایی دارند. با اینکه ابروی هر فرد زیبایی‎های خاص خود را دارد اما افرادی که با شکل فعلی ابروهای خود راحت نیستند می‎توانند با استفاده از روش‎هایی همچون فیبروز ابرو آن را متراکم کرده یا شکل آن را به طور کامل تغییر دهند. هزینه کاشت ابرو به این روش نسبت به سایر روش‎ها کمتر است و نقاهت کمی دارد. در این نوشتار قصد داریم تا با روش فیبروز بیشتر آشنا شویم.

فیبروز ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

فیبروز ابرو

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز نوعی تاتو نیمه دائمی است که با ایجاد خطوطی هاشور شکل می‎تواند جاهای خالی ابرو یا شکل نامناسب آن را اصلاح کند. این روش با استفاده از متد میکروبیلدینگ انجام شده و با کاشت رنگدانه در بخش زیرین پوست و با استفاده از یک قلم انجام می‏شود. به این قلم، قلم تاچ یا هولدر نیز گفته می‏شود. کاشت ابرو با استفاده از فیبروز سبب می‎‏شود تا ابرو کاملا ظریف و مشابه ابروهای طبیعی به نظر برسد. همین موضوع سبب شده تا این روش طرفداران بسیاری داشته باشد. اما استفاده از این روش چه مزایایی به همراه دارد؟

  • افزایش تراکم ابروها
  • قرینه‎سازی ابرو
  • شکل‎دادن به ابروها
  • سهولت در پاک کردن فیبروز

مراحل انجام

بسیاری از افرادی که قصد ترمیم ابروهای خود با استفاده از متد فیبروز را دارند در مورد مراحل فیبروز ابرو نیز سوالاتی خواهند داشت. اگر شما هم قصد انجام این کار در آرایشگاه تهران یا سایر شهرها را دارید بایستی بدانید که نیاز به یک آرایشگر حرفه‎ای یا فیبروزکار حرفه‎ای دارید تا بتواند ابرو را با رعایت اصول بهداشتی و بر اساس فرم صورت شما درست کند.

در گام اول بایستی یک فیبروزکار حرفه‎ای پیدا کنید و او فرم صورت و ابروی شما را بررسی کند. بعد از این مرحله فرد متخصص شکل ابرو را بر اساس فرم صورت و نسبت طلایی فی تعیین خواهد کرد و آن را خواهد کشید. بعد از آن بایستی رنگ مناسب را با مشورت فیبروزکار انتخاب کنید.

بعد از این مراحل یک ماده بی‏حسی برای کاهش درد تزریق می‎شود و پس از آن فرایند میکروبیلدینگ شروع می‏شود و رنگ با استفاده از قلم مخصوص به زیر پوست انتقال داده می‏شود. بعد از آن رنگ‎های اضافی پاک خواهد شد.

فیبروز ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

هاشور ابرو

انواع مدل‎های فیبروز

خوب است بدانید هاشورهای فیبروز ابرو انواع مختلفی دارد و شما و فیبروزکار حرفه‎ای می‎توانید با مشورت یکدیگر، فرم صورت و ابرو و سلیقه‎تان یکی از آن‎ها را انتخاب کنید. در ادامه به انواع مدل‎های فیبروز اشاره خواهیم کرد:

هاشور Spine-6

نقطه کانونی این هاشور که به نام هاشور ابروی کلاسیک نیز شناخته می‏شود در بخش قوس پایینی ابروها قرار گرفته و تمامی هاشورها در جهت این نقطه قرار خواهد گرفت.

هاشور Spine-5

هاشور Spine-5 بین کشورهای آسیایی رواج زیادی دارد و به همین خاطر آن هاشور ابروی آسیایی نیز می‎گویند. در این نوع نقطه کانونی هاشور در پایین ابروها بوده و در بخشی بین ابتدا و قوس ابروها جای می‎گیرند.

هاشور spine-3

نقطه کانونی این نوع هاشور که با نام تیغ ماهی نیز شناخته می‎شود در قسمت انتهایی ابروها قرار گرفته و کل هاشور در جهت انتهایی ابرو کار می‏شود.

هاشور upper spine

این نوع از هاشور روی قسمت بالایی ابروها تمرکز دارد و نقطه کانونی نیز در این بخش قرار دارد.

ماندگاری فیبروز چقدر است؟

یکی از سوالات همیشگی افراد این است که ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است. اصولا از این روش تحت عنوان تاتو موقت ابرو یاد می‎شود اما چقدر می‎تواند ماندگار باشد؟ واقعیت این است که ماندگاری فیبروز ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد اما به طور کلی می‎توان گفت که بین 6 ماه تا 1 سال دوام دارد. اما چرا دوام آن کمتر از سایر روش‎هاست؟ به این خاطر که در این روش به عمق کمتری از پوست نفوذ می‏شود. اما چه عواملی روی دوام آن تاثیر دارند؟

فیبروز ابرو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

هاشور ابرو

چه عواملی روی ماندگاری فیبروز روی ابرو تاثیر می‎گذارد؟

همان‎طور که پیشتر اشاره کردیم، ماندگاری فیبروز ابرو بین 6 ماه تا 1 سال است. با این حال عوامل مختلفی می‎توانند روی این موضوع تاثیر بگذارند و با رعایت برخی نکات می‎توانید دوام آن را تا 3 سال افزایش دهید. از جمله این عوامل می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع پوست فرد

یکی از نکات مهمی که روی دوام هاشور ابرو تاثیر می‎گذارد، نوع پوست است. وقتی که پوست چرب‎تر باشد، ماندگاری فیبروز ابرو نیز کاهش می‎یابد. به همین خاطر پیشنهاد می‏شود که پیش از اقدام برای انجام این کار اسکراپت صورت انجام شود تا ماندگاری افزایش یابد.

عمق هاشور

همان‎طور که گفتیم، اصولا عمق هاشور ابرو به روش فیبروز نسبت به سایر روش‎ها کمتر است و همین موضوع سبب می‏شود تا ماندگاری آن کاهش یابد و این موضوع تا حد زیادی به قلم فیبروزکار حرفه‎ای نیز بستگی خواهد داشت.

تغییرات در سطح هورمون‎های بدن

با توجه به اینکه بارداری، شیردهی و قاعدگی می‎تواند روی سطح هورمون‎های مختلف زنان تاثیرات بسیاری داشته باشد در نتیجه ماندگاری فیبروز ابرو نیز دچار تغییرات زیادی خواهد شد. به همین خاطر انجام این کار را به بعد از این دوران موکول نمایید.

سخن پایانی

همان‎طور که مشاهده کردید، استفاده از فیبروز ابرو یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد تراکم در ابرو یا تغییر شکل آن است. در مورد هزینه کاشت ابرو به روش فیبروز بایستی گفت که این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‎ها سطح تجربه و معروف بودن آرایشگاه تهران است. اگر شما به دنبال یک فیبروزکار حرفه‎ای برای انجام این کار هستید میتوانید آرایشگاه موردنظر را از سایت صندلی انتخاب کنید. در مراکز معرفی شده در صندلی تمام افراد متقاضی این کار به صورت کامل از لحاظ سلامتی مورد بررسی قرار می‎گیرند تا مطمئن شوند که فرد شرایط لازم برای فیبروز ابرو را دارد یا خیر. همچنین کلیه فرایندهای مربوط به هاشور ابرو به این روش توسط ابزارهای حرفه‎ای و پرسنل مجرب انجام می‏شود.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس