کد خبر 1527212
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۴

احتمالا خرید مبلمان خانگی در وهله اول آسان به نظر می‌رسد، یعنی به محض اینکه احساس کردید مبلمان قدیمی آن راحتی سابق را ندارند یا از دنیای مد عقب افتاده‌اند می‌توانید به بازار مبل بروید و یک کالای جدید انتخاب کنید. اگر آشنایی کمی با دنیای دیزاین و طراحی داخلی هم داشته باشید نیز احتمالاً قبل از خرید سری به سایت‌های مطرح فروش مبلمان خواهید زد و نمونه‌های جدید از طراحی مبلمان را رصد می‌کنید.

اما باید بگوییم که خرید مبلمان خانگی به این راحتی‌ها هم نیست؛ البته اگر بخواهید یک محصول با کیفیت خریداری کنید که سال‌ها از استفاده آن لذت ببرید، محصولی که به سرعت دلتان را نزند و تا مدت‌ها مدرن و شیک به نظر برسد.

به دلیل افزایش قیمت این کالای ضروری شده، امکان خرید زودبه‌زود آن برای همه ما فراهم نیست، بنابراین بهتر است قبل از خرید به نکات که در ادامه خواهیم گفت توجه کنید.

6 نکته اساسی که برای خرید مبلمان  خانگی که باید بدانیم

چه نوع مبلی برای چه خانه‌ای مناسب است؟

ممکن است شما بخواهید از مبلمان مدرن استفاده کنید که غالبا طرح‌های ساده و مینیمال دارند، اما فضای خانه و دیگر دکوراسیون منزل این امکان را ایجاد نکند. یا ممکن است دلتان بخواهد با خرید یک دست مبلمان کلاسیک ظاهری شیک و لوکس به خانه بدهید، اما فضای کوچک خانه این امکان را برای شما فراهم نکند. بنابراین تنها توجه به سلیقه در خرید مبلمان خانگی تعیین کننده نیست، البته می‌توانید هر نوع مبلی که سلیقه‌تان است خریداری کنید، اما قطعا نتیجه خرید باب‌میل‌تان نخواهد بود و این را زمانی متوجه می‌شوید که کالا را خریده و به منزل آورده باشید.

ازاین‌رو بهتر است قبل از خرید به چند نکته زیر توجه کنید:

ابعاد مبلمان و ابعاد اتاق پذیرایی

ما از مبلمان در اتاق‌های پذیرایی و نشیمن استفاده می‌کنیم، بنابراین باید ابعاد این فضا را به خوبی بدانیم. اگر فضای کوچک در اختیار دارید بهتر است از مبلمان مدرن استفاده کنید. این دست مبل‌ها به دلیل داشتن ابعاد مناسب و طراحی مینیمال باعث می‌شود فضای پذیرایی شما بزرگ‌تر به نظر برسد، این در حالی است که طراحی مبلمان کلاسیک به دلیل شلوغی زیاد می‌تواند فضای منزل شما را بهم ریخته و خسته‌کننده نشان دهد.

در مقابل اگر فضای خانه بسیار بزرگ باشد استفاده از مبلمان مدرن اشتباه خواهد بود، چرا که باعث می‌شود خانه خالی و خلوت به نظر برسد. انتخاب مبل نئوکلاسیک برای این فضا بهترین گزینه است. در ادامه تفاوت این مبلمان را خواهیم گفت.

6 نکته اساسی که برای خرید مبلمان  خانگی که باید بدانیم

توجه به رنگ مبلمان

حجم زیاد مبلمان باعث می‌شود که رنگ آن‌ها سهم بیشتری در دکوراسیون منزل داشته باشند. بنابراین انتخاب رنگ مناسب می‌تواند تاثیر زیادی بر فضا داشته باشد. معمولاً افرادی که مبلمان مدرن را انتخاب می‌کنند به دلیل کمبود فضا ترجیح می‌دهند از رنگ‌های خنثی استفاده کنند تا فضای خانه‌شان بزرگ‌تر دیده شود، اما این مورد کاملاً سلیقه‌ای است.

تنها چیزی که در انتخاب رنگ مبل پذیرایی باید به آن دقت کنید انتخاب یک پالت رنگی است. با پالت‌های رنگی می‌توانید از چند رنگ مکمل برای دیزان منزل استفاده کنید. در این شرایط می‌توانید از چند رنگ مورد علاقه بهره‌مند شوید و یکی از آن‌ها را به رنگ مبلمان اختصاص دهید.

توجه به جنس و متریال مبلمان

با افزایش قیمت این کالای ضروری شده در منازل احتمالاً مبلمان ارزان‌قیمت را دیده باشید. شاید پرداخت هزینه کم باعث شود که برای خرید این دست مبلمان ترغیب شوید، اما قبل از خرید بهتر است بدانید که این نوع مبل‌ها به دلیل ساخته شدن از متریال ضعیف برای کاهش قیمت نمی‌توانند عمر طولانی در منزل شما داشته باشد. از این رو بعد از گذشت چند سال مجبور به تعویض آن‌ها خواهید شد و این هزینه دو برابری را به شما تحمیل می‌کند؛ این در حالی است که اگر یک دست مبلمان با کیفیت مناسب را خریداری کنید می‌توانید برای سال‌های بیشتری از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه توضیح خواهیم داد چگونه می‌توانید یک دست مبل با متریال با کیفیت را با هزینه مناسب تهیه کنید.

برای انتخاب پارچه باید به نوع مبلمان توجه کنید، مثلاً انتخاب پارچه‌های ابریشمی معمولاً برای مبل‌های کلاسیک مناسب است. مبلمان چرم نیز بسته به محیطی که می‌خواهید از آن استفاده کنید می‌تواند گزینه خوبی باشد. اما به طور کلی بهتر است در انتخاب پارچه به مواردی چون امکان شستشو و تمیز کردن راحت آن‌ها، ضد بو و ضد لک بودن توجه کنید.

6 نکته اساسی که برای خرید مبلمان  خانگی که باید بدانیم

توجه به طراحی و نوع مبل

تا به اینجا با چند عبارت مبل کلاسیک، مبل نئوکلاسیک و مبل مدرن مواجه شدید. شاید این سوال برایتان مطرح شود که مبل کلاسیک چه تفاوتی با مبل نئوکلاسیک دارد و این دو چه تفاوتی با مبل‌های مدرن دارند؟

مبلمان کلاسیک همان مبلمانی هستند که غالباً با طراحی‌های شلوغ ساخته می‌شوند. مبلمانی که از چوب زیاد با طراحی‌ها و خطوط و نقش‌های مختلف ساخته می‌شوند و رویه‌ی آن‌ها اغلب پارچه‌هایی طرح‌دار و از جنس ابریشم و ساتن است. این دست مبلمان مخصوص فضاهای بزرگ هستند تا ظاهری تجملاتی و اشرافی را القا کنند.

اما مبلمان مدرن که برخی به آن‌ مدل راحتی نیز می‌گویند کاملا برعکس هستند، این دست مبلمان دارای طراحی مینیمال هستند و قسمت‌های چوبی آن‌ها کمتر از مبلمان کلاسیک است. این مبلمان نشیمن راحت‌تری دارند و برای فضای‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند.

و اما مبلمان نئوکلاسیک چیزی بین این دو طراحی هستند. این مبلمان برای افرادی مناسبند که می‌خواهند هر دو طرحی را در یک مبلمان داشته باشند. معمولاً این دست مبل‌ها برای فضای نسبتاً بزرگ استفاده می‌شوند. مبلمان نئوکلاسیک جلوه مبلمان کلاسیک را ندارند، اما با حفظ اصالت سبک ویژگی‌های متناسب با زندگی و شرایط خانه‌های امروز را دارد.

چطور می‌توان مبل نئوکلاسیک و مدرن را با هزینه مناسب خریداری کرد؟

اگر برای خرید مبلمان خانگی به دنبال سبک‌های مدرن و نئوکلاسیک هستید می‌توانید به بازار مبلمان مراجعه کنید. اما ممکن است با مواجه با طرح‌های مختلف و تبلیغات فروشندگان سردرگم شوید. بهتر است قبل از خرید به سایت‌های معتبر تولیدکننده مبلمان مراجعه کنید و کالاهای مختلف را براساس قیمت و متریال مختلف بررسی کنید. مبلمان نیلپر که تولیدکننده نام‌آشنای مبلمان، میز و صندلی اداری باکیفیت است در حال حاضر جشنواره‌ای برای مشتریان در نظر گرفته است که امکان خرید انواع مبلمان نئوکلاسیک و مدرن را با کیفیت بالا و قیمت مناسب، فراهم کرده است.

شما می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و همچنین اطمینان از کیفیت مبلمان نیلپر، از کالکشن‌های متنوع این‌مجموعه دیدن کرده و در نهایت برای خرید مبلمان خانگی اقدام کنید.


 

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس