دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور در بازدید از روند احداث پل شهدای خدمت خرمشهر، گفت: این پل یکی از طرح‌های مهم عمرانی در مناطق آزاد کشور است.


به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، حجت اله عبدالملکی ضمن خرسندی از ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی پل شهدای خدمت، اظهار داشت:خوشبختانه 60 درصد سازه فلزی مورد نیاز این پل آماده و به محل طرح انتقال داده شده است.

وی منافع ساخت این پل را برای همه مردم ایران عنوان کرد و افزود: این پل دارای ۶ خط شامل سه خط ورودی و سه خط خروجی بر روی رودخانه کارون است که به یاری خدا تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد و خدمت بزرگی به زوار اربعین حسینی، راهیان نور و تجاری است که از مرز شلمچه عبور می کنند.

پل شهدای خدمت یکی از طرح های مهم عمرانی مناطق آزاد کشور

نماینده ویژه رئیس جمهور در مناطق آزاد اذعان داشت: با تلاش متخصصان بومی خوزستان ساخت قطعات پل «شهدای خدمت» خرمشهر با پیشرفت ۸۰ درصدی در شهرستان شوشتر در دست اجراست که به طور متناوب پس از ساخت به خرمشهر منتقل و در محل نصب خواهد شد.

هم‌چنین قاسم شریف باوی «معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند» در توضیح این ابر پروژه عمرانی اظهار داشت: این پل دارای 9 دهانه 50 متری و 2 دهانه 40 متری است که هر دهانه شامل 5 تیر و هر تیر دارای 3 قسمت و 2 اتصال می باشد.
در حال حاضر تیرهای دهانه اول تا چهارم وارد کارگاه عملیاتی خرمشهر شده که به تناسب در حال نصب هستند.

پل شهدای خدمت با اعتبار اولیه ۹ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال در مجاور پل آزادی این شهر( پل قدیم) با طول ۵۳۰ متر وعرض ۳۰ متر و تعداد مسیر ۶ باند (۳ باند ورودی و ۳ باند خروجی) در حال انجام است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس