کد خبر 1613389
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۱
کاهش بهای نفت در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد کاهش بود.

به گزارش مشرق، بهای نفت طی ۴ هفته اخیر شاهد روند نزولی بوده است. با این حال، هفته‌ای که گذشت بازار شاهد جهش در بهای طلای سیاه بود. از عوامل اقتصادی همچون عرضه و تقاضا تا عوامل سیاسی همانند جنگ و صلح در جهان جملگی بر بهای نفت در بازار انرژی تاثیر می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز بازار انرژی شاهد اندکی کاهش بود.

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۱۳ سنت کاهش، ۸۲ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۷ سنت کاهش، به ۷۸ دلار و ۵۴ سنت رسید.

سازمان‌های فعال در حوزه انرژی همانند سازمان انرژی آمریکا پیشبینی کرده است در سال جاری میلادی میزان تقاضا برای نفت خام شاهد افزایش خواهد بود. براساس اعلام سازمان اوپک، میزان افزایش تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۴ شاهد رشد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای در روز است.

با این حال، طی هفته گذشته بهای نفت شاهد رشد ۴ درصدی در بازار بوده است. پیش از آن به دلیل اعلام کارتل نفتی اوپک پلاس برای توقف کاهش عرضه از ماه اکتبر، بهای نفت شاهد کاهش شدید بود.

تحلیلگران بازار می‌گویند اکنون تمرکز بازار بر مذاکرات صلح غزه است که در صورت مصالحه طرفین منازعه، نگرانی‌ها درباره ایجاد اختلال در روند عرضه خاورمیانه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس