کد خبر 1615506
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۳
کشتی

جنبش انصارالله یمن حمله به کشتی یونانی «تیوتر» و غرق شدن این کشتی تجاری یونانی در دریای سرخ را که هفته گذشته هدف قرار گرفته شد، تایید کرد.

به گزارش مشرق، سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در خبری اعلام کرد: «به نظر می‌رسد نیروهای یمن دومین کشتی را هم در دریای سرخ غرق کرده‌اند.»

در همین ارتباط، رسانه جنگ وابسته به جنبش انصارالله روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی هدف قرار گرفتن کشتی «تویوتر» در یک عملیات ترکیبی در دریای سرخ که هفته پیش انجام داد، منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، یک مقام جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه شب تأیید کرد که عملیات علیه کشتی تیوتر با یک شهپاد و دو موشک بالستیک و چندین فروند پهپاد انجام شده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که یک مقام انصارالله که خواست نامش فاش نشود به این شبکه خبری اعلام کرد که این عملیات علیه این کشتی که متعلق به یکی از شرکت‌های یونانی است، انجام شده، کشتی که دست به بیشترین نقض در تحریم دشمن صهیونیستی زده است.

این مقام یمنی تاکید کرد: این کشتی در یک عملیات ترکیبی و در پنج مرحله هدف حملات قرار گرفته شده است.

پیشتر نیز، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تائید حمله به کشتی تیوتر از غرق شدن قریب الوقوع آن خبر داده بود.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف گرفتند.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و شناورهای متعلق به نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    1 8
    انصارلله توجه کند این کشتی‌های که در دریای سرخ غرق میکنه ضرر جهانی به خودشونهم زیاد داره چون حجم زیادی از مواد شیمیایی و مواد خطرناک در کشتیهاست مواظبت کلی می‌طلبد ولی بهتر است کشتی‌ها را سالم به بندرهای خود ببره مصادره کند عالی میشود
    • GB ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      0 0
      در آینده و بعد از جنگ ، هم یمن و هم مصر مزیت این مسیر دریایی را از دست خواهند داد . و دنیا بااخره خودش رو تطابق خواهد داد .
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    10 0
    درود بر حزب الله
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    5 0
    احسنت
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      1 1
      بندر عقبه در اردن. بندر ایلات در اسراییل و بندر طابا در مصر در کنار ساحل خلیح عقبه به فاصله چند کیلومتر از هم در صلح و آرامش در کنار هم زندگی می کنند. پس اگر دولتها و قدرتها و همسایه ها بخواهند مردمان فارغ از هر دینی می توانند در کنار هم زندگی کنتد
  • GB ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 3
    غیر نطامی زدن که کاری نداره.
  • GB ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    0 0
    حوثیها میخواستن خودشون رو به عنوان یک بازیگر رسمی به دنیا و منطقه غالب کنن که نشد و هیچ کس تحویلشون نگرفت و تازه مجدد در لیست تروریست امریکا رفتن و امید تشکیل یک دولت موثر به فنا رفت برا همین عصبانی هستند و هر کشتی عیر نطامی دم دستشون برسه میزنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس