کد خبر 1621748
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۵
حوادث

پسر جوانی که به اتهام آزار و ضرب و جرح یک دختر پای میز محاکمه ایستاد، با دستور قضات کیفری یک استان تهران به شلاق و حبس محکوم شد.

به گزارش مشرق، خرداد سال گذشته دختر ۳۱ ساله‌ای با مراجعه به پلیس آگاهی رباط کریم مدعی شد که از طرف پسر ۳۴ ساله‌ای به نام پرویز مورد تعرض و شکنجه قرار گرفته است.

وی در توضیح بیشتر به مأموران گفت: این پسر از آشنایان دورمان است و با آنها رفت و آمد داشتیم. پس از مدتی به من ابراز علاقه کرد و گفت قصد ازدواج دارد اما او از اعتمادم سوء استفاده کرد و یک روز که برای صحبت کردن به خانه‌شان رفته بودم، فهمیدم تنهاست. او به من پیشنهاد رابطه داد اما وقتی در مقابل خواسته‌اش مقاومت کردم، من را مورد ضرب و شتم قرار داد و بعد هم تعرض کرد. خیلی حالم بد بود، گفتم از تو شکایت می‌کنم اما مرا تهدید کرد و گفت اگر شکایت کنی، بلایی سرت می‌آورم که فراموش نکنی.

پس از این شکایت، پسر جوان دستگیر شد اما در همه مراحل بازجویی منکر آزار دختر جوان شد و گفت: من، مریم را دوست داشتم و می‌خواستم با او ازدواج کنم. رابطه‌ای که بین ما به وجود آمد نه با زور بود و نه با تهدید. ما با هم رفت و آمد خانوادگی داشتیم و به هم علاقه‌مند شدیم. اما مثل همه کسانی که با هم دوست هستند و ارتباط عاطفی دارند، ما هم با یکدیگر دعوا کردیم اما حالا نمی‌دانم چرا او از من شکایت کرده است. من هیچ گاه او را تهدید به مرگ نکرده‌ام.

پس از تجمیع تحقیقات، برای پرویز به اتهام تجاوز به عنف و ضرب و شتم، کیفرخواست صادر شد و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

نخستین جلسه دادگاه

در ابتدای جلسه، شاکی به جایگاه رفت و با تکرار اظهاراتش گفت: پرویز از اعتمادم سوء استفاده کرد و بعد از تعرض، تهدیدم کرد که اگر شکایت کنم به صورتم اسید می‌پاشد. حالا هم من از او شکایت دارم و درخواستم اشد مجازات برای او است.

سپس متهم به جایگاه رفت و ضمن رد اتهام تجاوز به عنف به قضات گفت: من هیچ وقت مریم را به اسیدپاشی تهدید نکرده‌ام و نمی‌دانم چرا چنین اظهاراتی را مطرح می‌کند. در روزی که ما با هم ارتباط داشتیم او می‌دانست که من در خانه تنها هستم و با پای خودش به خانه‌مان آمد و هیچ تهدیدی هم در کار نبود.

در پایان آن جلسه قضات بر اساس مدارک موجود در پرونده، پرویز را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه کردند.

اما پس از صدور رأی، مریم به حکم صادر شده اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات شعبه ۳۹ دیوان حکم را به علت نقص در تحقیقات نقض کردند و خواستار تحقیقات تکمیلی و رسیدگی دوباره پرونده شدند.

به این ترتیب متهم بار دیگر در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد .

دومین جلسه دادگاه

در این جلسه مریم بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد و خواستار اشد مجازات برای متهم شد.

بعد از آن پسر جوان به جایگاه رفت و با رد اتهاماتش گفت: من و مریم در خیابان با هم آشنا نشده بودیم که بخواهم فریبش دهم. ما رفت و آمد خانوادگی داشتیم، من در جلسه قبل هم گفتم مریم می‌دانست که من در خانه تنها هستم. او در اظهاراتش دروغ گفته چرا که با میل خودش به خانه ما آمد اما وقتی فهمید من از ازدواج با او منصرف شده‌ام، شکایت کرد تا به اصطلاح اذیتم کند. من اتهاماتم را قبول ندارم.

در پایان جلسه، قضات بار دیگر متهم را از اتهام تجاوز به عنف تبرئه اما به خاطر رابطه نامشروع به ۹۹ ضربه شلاق و همچنین به خاطر ضرب و شتم به یک سال حبس محکوم کردند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    11 4
    رابطه نامشروع چرا پسره فقط شلاقشو بخوره واسه دختره نامشروع نبود؟؟؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 1
      چون اون خانم مدعی است که بهش تعدی شده به رضایت نبوده ولی پسره خودش اعتراف کرده که رابطه نامشروع داشته است. افتاد یا نه؟
    • DE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 2
      نه بابا غربی ها ناراحت میشن از بس زن دوست هستند برای همین تمام کاسه کوزه ها سر مرد میشکنه. قوه ی قضائیه تبدیل شده به نادادگاهی و رهاییه.
    • DE ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 2
      وقتی می ری خونه خالی یا داری می ری رابطه برقرار کنی یا می خوای طرف رو سرکیسه کنی.نیش عقرب نه از برای کینه است ... قوانینی که فطرت و غریزه رو درنظر نگیره محکوم به ظلم هست.
  • امیر IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    10 3
    خوب قضات محترم رابطه نا مشروع که یک طرفه نبوده طرف هم با پای خودش رفته و بر اساس اقرار خود دختره رابطه از قبل هم داشتن پس حکم دختره چی شده. اگه میخواست درست رای بده باید 99 ضربه شلاق برای دختره هم برای ارتباط نا مشروع می بریدن که دوباره درس عبرتی براش باشه که خارج از شرع دنبال پسری راه نیفته.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 1
    عجب فیلمی هستن این سایت های خبری تو یه سایت اسم پسره پرویزو دختره پریسا هستش این سایت اسم دختره مریم هستش
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    5 2
    اینها همه از بی تقواییه. آخه دختر تنها چرا باید بلند شه بره خونه ی کسی که ممکنه تنها باشه. روایات زن مرد تنها رو در یک جایی منع کرده. فرضا نمی دونسته تنهاست، اینقدر خدا به زن حیا و عقل داده که مرد باید بیاد به سمتش و بهترین حالت هم از سوی خانواده است
  • ناشناس IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 2
    اعدام در ملا عام والسلام
  • جیم IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    6 2
    وقتی 2 نامحرم در مکان خلوتی باهم هستند نفری سومی هم هست بنام شیطان تا دامن اینا را به حرام آلوده نکنه رها نمیکند.خب وقتی با دین و قرآن و و مسجد و مجلس وعظ بیگانه باشی این مصیبتها هم پشت سرش میاد.
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 3
    حالا حالاها بایستی(خدای نکرده نبایستی)، از این اتفاقات بیفته که زن زندگی آزادیها بفهمند حیاء و عفت برای دختر و پسر، واجب هست. رابطه بایستی در چهارچوب باشه...لاحول ولاقوةالا باللّه.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 2
    حالا حالاها بایستی(خدای نکرده نبایستی)، از این اتفاقات بیفته که زن زندگی آزادیها بفهمند حیاء و عفت برای دختر و پسر، واجب هست. رابطه بایستی در چهارچوب باشه...لاحول ولاقوةالا باللّه.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    4 3
    قضات اروپایی حداقل ۲۰ سال زندان برای چنین موردی تجویز می کنند ما کجا و اونها کجا
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      2 0
      هر چی میکشیم از افکار غرب زده و پوسیده امثال شماست ، اسلام دین حق و عدالت هست ،بله قضات آمریکایی بعضی وقتها یک متهم رو بخاطر تجاوز و قتل چند زن فقط به بیست سال محکوم میکنند و بعضی وقتها هم یک نفر رو بخاطر یک مشاجره لفظی به صد سال زندان محکوم میکنند .
    • DE ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 0
      بیچاره پسره ...
  • DE ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 6
    پوشش این دختر جوان رو هم منتشر کنید! کرم از خود درخته.
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 3
    خوب الان این چه قضاوتی هست این پسر ازاد میشه کینه به دل میگیره و قتل اتفاق میافته اقای قاضی این حکمت به درد نمیخوره بعدش ان قتل انحام‌‌‌میده
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    قضات نتوانستند تجاوز را ثابت کنند - خدا و دختر که می دانند یکی را اجیر کند پسر را بکشد توی همان زندان
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    این ضرب و شتم شده یه معضل، گاهی پیش میاد یه درگیری لفظی بعد از یه مدت با گواهی پزشکی قانونی منجر به حکمی میشه که نه با حق نه حقیقت هیچ سنخیتی نداره. طرف ادعا میکنه که من کتک خوردم با خودزنی میره طول درمان میگیره، گاهی هم با شهادت دروغ رای میگیرن. این موضوعات بخاطر شلوغی دادگاه ها خیلی درباره اش کنکاش نمیشه... یه نمونه تو ماه گذشته برای دوستم و همسرش اتفاق افتاد متاسفانه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    پسره ناز پرورده لوس فکر کرده همه در خدمتش باید باشن فرزندان خودتون با شخصیت تربیت کنید
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 0
    نظره منم اینه این حکم صحیحِ،چراکه اگه ماجرای تجاوزبنابرحرف شاکی صحت قضیه روبرملامیکنه قطعاسرنخ های آثاره تجاوزورابطه ی زوری برجسم شاکی باقی میمونه تاکاملاحقیقت تجاوزقرارگرفتگی روآشکاربکنه،بنابراین مابقی و اصل محاکمه بمونه به پای قسم متهمان فریبکاری که تومحظره قانون به اسلام وکتاب قرآن قسمِ نه این چنین نیست آقای قاضی میخورن،این چنین بشه که قسم های ریاح کارانه اونهاگریبان گیره اونهاشه وچوب طبیعتِ الهی اونهاروتنبیه ومجازات کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس