به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال فضای مجازی در تلگرام نوشت:

۱۰ سناریو: مجازات اسرائیل؛ این بار شدید تر خواهد بود

در حالی که مقامات آمریکایی و صهیونیستی هر روز از قریب‌الوقوع بودن عملیات انتقامی ایران و متحدانش علیه اسرائیل سخن می‌گویند، رسانه‌های غربی، عبری و عربی گمانه‌های گوناگونی را درباره این عملیات انتقام و خونخواهی مطرح کرده‌اند.

وب‌سایت صدای آمریکا به بررسی دست‌کم ١۰ گزارش منتشرشده پرداخت و نوشت: غالب کارشناسان بر این باورند که کشته‌شدن فواد شکر و اسماعیل هنیه بی‌پاسخ نخواهد ماند. اختلاف‌ نظر درباره نحوه، گستره، و اهداف مورد حمله است.

المانیتور در این‌باره نوشت: از جمله گزینه‌های احتمالی، حمله به مراکز دیپلماتیک اسرائیل است. یک سناریوی دیگر، حمله به «مراکز مخفی» اسرائیل در کشورهای همسایه و به‌ویژه کردستان عراق و آذربایجان است.

یکی دیگر از سناریوها، حمله مستقیم همانند حمله‌ای است که در نیمه‌شب ۲۵ فروردین است که طی آن بیش از ۳۰۰ فروند موشک و پهپاد به سوی اسرائیل شلیک شد. نشریه پولیتیکو نوشت: ایران ممکن است با استفاده از موشک‌های بالستیک و کروز حمله کند.

روزنامه گاردین هم گزارش داد: ایران احتمالا موساد و سازمان‌های وابسته به آن را هدف قرار خواهد داد.

بر اساس یک سناریو، ایران و گروه‌های نیابتی به طور هماهنگ حمله می‌کنند. تایمز اسرائیل نوشت: محتمل‌ترین سناریو، حمله مستقیم موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل همزمان با حملات حزب‌الله است. برخلاف حمله فروردین که در آن دو پایگاه هوائی و نظامی هدف قرار گرفتند، این‌بار احتمالاً به اهداف بیشتری حمله شود.

یک کارشناس اسرائیلی به المانیتور گفت: ایران و نیابتی‌هایش در اقدامی هماهنگ حمله خواهند کرد و در مقایسه با حمله اواخر فروردین‌ماه، گستره جغرافیایی بیشتری را هدف قرار خواهند داد.

براساس برخی تحلیل‌ها، پاسخ ایران و حزب‌الله شدید خواهد بود و حزب‌الله به پایگاه‌های نظامی یا زیرساخت‌های حساس مانند پالایشگاه‌های حیفا و یا بندر حیفا حمله خواهد کرد و در تلاش خواهد بود با عبور از مرز، کیبوتص‌های اسرائیل را تصرف کند. همزمان سلول‌های خفته حماس در اسرائیل و کرانه باختری حمله خواهند کرد و تلفات اسرائیلی‌ها بالا خواهد بود.

نشریه پولیتیکو با طرح این سناریو نوشت: به منظور به حداقل رساندن فرصت موجود برای واکنش اسرائیل و متحدانش و همچنین درگیر کردن بخشی از توان دفاعی آنها، نیروهای نیابتی ایران در لبنان، سوریه، و عراق رگباری از موشک شلیک می‌کنند.

آکسیوس هم در گزارشی یادآور شد: پیش از سخنان تهدیدآمیز سید حسن نصرالله، سردبیر روزنامه الاخبار نوشت که احتمالاً تل‌آویو هدف حمله قرار خواهد گرفت و شماری کشته خواهند شد. سازمانی که تصمیم درباره ترور فؤاد شکر را گرفت، هدف حمله‌ قرار خواهد گرفت.

احتمالاً منظور روزنامه نزدیک به حزب‌الله، مرکز فرماندهی ارتش اسرائیل یا موساد و یا پایگاه‌های دیگر سازمان‌های اطلاعاتی در شمال تل‌آویو است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    1 0
    مشاهده زجرکش شدن صهیونیستهای کودک کش ملعون بسیار لذت بخش است! و همچنین: لعنت و ننگ و نفرین ابدی بر روح کثیف و متعفن مزدوران فارسی زبان نتانیابوی کودک کش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس