تشدید تنش‌ها در کرانه باختری همزمان با بمباران نوار غزه

با گذشته زمان، سطح تنش ها در کرانه باختری در حال افزایش پیدا کردن است و مقامات و کارشناسان رژیم صهیوینستی نسبت به وقوع چالشی جدی، همچون انتفاضه سوم در این منطقه هشدار میدهند.

سرویس جهان مشرق - دکتر مایکل میلشتاین، محقق صهیونیست، در مقاله خود در "یدیوت آحارونوت" بر چالش های امنیتی فزاینده در کرانه باختری تاکید می کند.

به گفته وی، کرانه باختری پس از ۱۰ ماه ثبات نسبی در حال جوشیدن است که عمدتاً ناشی از عواملی مانند تلاش ساکنان کرانه باختری برای تقلید از غزه، کمک های محور مقاومت و از هم پاشیدگی تشکیلات خودگران فلسطین است.

کرانه باختری در آستانه تبدیل شدن به چالش استراتژیک برای اسرائیل است
محقق صهیونیست: سه عاملی که می تواند انتفاضه سوم را در کرانه باختری شعله ور کند

میلشتاین بر سه عامل اصلی تمرکز دارد که می تواند منجر به تشدید تنش در کرانه باختری شود. اول، تلاش حماس برای تشویق ساکنان این منطقه به مقاومت علیه رژیم صهیونیستی و تقویت موقعیت خود در کرانه باختری. به گفته وی، زاهر جبارین، رهبر حماس در کرانه باختری، برای اثبات خود به عنوان یک رهبر ارشد و افزایش اقدامات مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی در کرانه باختری تلاش می کند.

دومین عاملی که میلشتاین به آن اشاره می کند، دخالت محور مقاومت در تشدید تنش ها در کرانه باختری است. محور مقاومت ار طریق کمک به ساکنان کرانه باختری، تلاش میکند فلسطینیان این منطقه را به مبارزه و مقاومت مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی تشویق کند. از این جهت، زیرساخت های نظامی حماس در کرانه باختری در حال سازماندهی و آشکار تر شدن است که شامل تولید موشک و برنامه ریزی برای حمله به مناطق اشغالی می شود.

سومین عاملی که منجر به تشدید تنش می شود، ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین است. به عقیده وی، تشکیلات خودگردان در حال تجزیه است و نیروهای مقاومت محلی به طور مستقل و اغلب با همکاری حماس و جهاد اسلامی دست به اقدامات ضد صهیونیستی میزنند. به عقیده این محقق صهیونیست، شرایط سخت اقتصادی و بیکاری در کرانه باختری، خشم و ناامیدی فلسطینی ها از تشکیلات خودگردان را افزایش داده که منجر به تشدید مقاومت مسلحانه می شود.

این محقق صهیونیست هشدار میدهد که با وجود تلاش های ارتش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از انتفاضه سوم، اوضاع در کرانه باختری می تواند به سرعت بدتر شود و به یک چالش استراتژیک جدی برای اسرائیل تبدیل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس