پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق ایجاد می شود

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق از ایجاد پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، ریبه ر احمد عصر پنجشنبه در نشست استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان وکرمانشاه، با اشاره به اشتراکات فرهنگی و مذهبی دیرینه دو طرف، گفت: باید برای توسعه اقتصادی، از پیوندهای فرهنگی بهره برده و زمینه رفاه و آسایش مردمانمان را فراهم کنیم.

وی گفتگو و مذاکره را راهکار مناسبی برای تحقق اهداف دانست و افزود: ما با کشورهای همسایه روابط دوستانه داریم اما روابط با ایران فراتر از دوستی بوده و می‌کوشیم سطح مبادلات اقتصادیمان را با برادر بزرگمان در آینده نزدیک به بالاترین سطح ارتقا دهیم.

احمد همچنین بازگشایی پایانه‌های مرزی جدید بین ایران و اقلیم کردستان عراق را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل برای بازگشایی مرز کله شین - سید کان را داشته و اعتقاد داریم مرزهای جدید زمینه ساز شکوفایی اقتصادی بوده و موجب ارتقای شاخص‌های امنیتی در مرزهای مشترک است.

وزیر داخله اقلیم کردستان عراق امنیت فعلی در مرزهای دو طرف را نیز مطلوب ارزیابی کرده و افزود: ما و دوستان ایرانیمان اجازه نخواهیم داد دشمنان خللی به این امنیت وارد کند.

ریبه ر احمد همچنین از آمادگی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی برای سومین سال متولی خبر داده و اضافه کرد: امسال تلاش می‌کنیم در تردد زائران اربعین حسینی، تسهیل و تسریع بیشتری صورت گیرد تا ما نیز از برکات امام حسین (ع) بهره مند شویم.

خرداد ماه سال گذشته نخستین نشست استان‌های هم مرز جمهوری اسلامی ایران و شمال عراق به میزبانی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 0
    خدا میدونه با ایجاد این پایانه های جدید مواد غذایی چقدر دیگه نجومی گرون میشه . صادرات بیرویه سفره ای برامون نذاشته
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    1 1
    اورمیه قلب ایران
    • جعفر IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
      0 1
      کمی ملی بیندیشید ارومیه شهر اقوام ومذاهب ایران است وجریانهای تجزیه طلب وپانترک وپانکردیسم جایی دربین مردم فهیم ارومیه ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس