به گزارش مشرق، کانال تلگرامی امریکانا در مطلبی با عنوان آمریکا در جنگ غزه با کمبود گزینه‌های راهبردی مواجه است، نوشت:

هشت ماه پس از شروع جنگ در غزه، تلاش‌های دولت بایدن برای به دست آوردن آتش‌بس و جلوگیری از گسترش جنگ با چالش‌های قابل‌توجهی مواجه شده است.

برنامه‌های بایدن برای کنترل اختلافات که ابتدا قرار بود کوتاه‌مدت باشد، با مشکلات اساسی روبه‌رو شده و با نزدیک شدن به زمان انتخابات و چالش‌های پیشرو با حزب جمهوری‌خواه، دست‌وپنجه نرم کردن مذاکرات آمریکا برای آتش‌بس و افزایش حملات حزب‌الله در امتداد مرز شمالی اسرائیل، یک آسیب سیاسی برای بایدن است.

آمریکا در جنگ غزه با کمبود گزینه‌های راهبردی مواجه است!

از سوی دیگر، اتهامات بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل علی دولت بایدن بابت تاخیر در ارسال تسلیحات توسط آمریکا، به تشدید روابط آمریکا واسرائیل منجر شده است. تاکنون جنگ در غزه منجر به مرگ حدود 38.000 فلسطینی شده است، طبق گفته مقامات محلی، اکثراً زنان و کودکان قربانی این جنگ بودند. با وجود تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های انسانی، وضعیت همچنان نگران‌کننده است.

ادعاهای اخیر نتانیاهو درباره عدم ارسال تسلیحات توسط آمریکا با عدم رضایت مقامات آمریکایی روبرو شده است. آنها هیچ دلیلی برای این تأخیر به جز بررسی مجدد ارسال بمب‌های 2000 پوندی به دلیل نگرانی از کشتار غیرنظامیان اعلام نکرده‌اند، در حالی که نگرانی اصلی کاخ سفید، امکان گسترش جنگ به لبنان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس