کد خبر 1621742
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
حوادث

مرد جوانی که از سرزنش‌های همسرش و مقایسه همیشگی او با باجناقش خسته شده بود برای طلاق به دادگاه خانواده رفت.

به گزارش مشرق، صبح یکی از روزهای گرم تابستان بود و زوج‌های زیادی در راهروهای طبقات دادگاه خانواده در انتظار نوبت رسیدگی به پرونده‌هایشان بودند که در این میان ناگهان صدای فریادهای مرد جوانی توجه حاضران را به خود جلب کرد. مرد جوان با صدای بلند می‌گفت: خسته شدم از بس سرکوفت شوهرخواهرت را به من زدی، مگه طلاق نمی‌خواستی چند دقیقه دیگه تحمل کن برای همیشه از دست هم راحت می‌شویم.

ناگهان سربازی از اتاق بیرون آمد و گفت: چه خبره آقا چرا داد می‌زنی اینجا دادگاه است. برای لحظاتی سکوت همه جا را فراگرفت، بعد هم منشی دادگاه زوج جوان را به داخل شعبه فراخواند.

پس از چند دقیقه قاضی رو به مرد جوان کرد و گفت: چرا درخواست طلاق داده‌ای؟

بهنام آهی کشید و گفت: خسته شدم از بس که همسرم مرا بی‌عرضه و بی‌لیاقت می‌داند. او دائم مرا با شوهرخواهرش مقایسه می‌کند و سرکوفت می‌زند. آقای قاضی، من وضعیت مالی بدی ندارم اما پولدار هم نیستم. از روز اول هم این خانم می‌دانست چه وضعیتی دارم. یک مغازه لباس‌فروشی کوچک دارم که با قسط و وام و قرض راه انداخته‌ام. اوایل که ازدواج کردیم اوضاع خوب بود، خودش می‌گفت عشق مهم‌تر است و اگر علاقه و احترام باشد بقیه مسائل حل می‌شود اما همین خانم که چنین اعتقادی داشت حالا بعد از ۳ سال زندگی مشترک کم‌کم رنگ عوض کرده و از وقتی خواهرش ازدواج کرده زندگی ما سیاه شده است. شوهر خواهرش استاد دانشگاه و فردی تحصیلکرده و به اصطلاح اتو کشیده با وضع مالی خوب است.

از وقتی او وارد خانواده شد نگاه همه به من تغییر کرد. اوایل همسرم سرکوفت می‌زد که شوهر خواهرم دکتری دارد و تو لیسانس داری. بعد پا را فراتر گذاشت و در هر موضوعی مرا با او مقایسه می‌کرد از خرید هدیه و رفتن به مسافرت و وسایل زندگی بگیر تا مدل حرف زدن، نشستن و لباس پوشیدن.

خلاصه که مدام دارم با باجناقم مقایسه می‌شوم، در خانه ما مدام حرف اوست. من با باجناقم مشکلی ندارم اما از بس که همه رفتار و گفتار او را توی سر من زده‌اند ناخودآگاه به او حساسیت پیدا کرده‌ام. همسرم و پدر و مادرش با من رفتار تحقیرآمیزی دارند، به او احترام می‌گذارند و مرا کوچک می‌کنند. من تا همین چند هفته پیش تحمل کرده و اعتراضی نمی‌کردم اما چند هفته پیش که همه خانه پدر خانمم دعوت بودیم وقتی دیدم برای باجناقم جشن تولد گرفته‌اند و سورپرایزش کرده‌اند خیلی ناراحت شدم چراکه درست یک هفته قبلش تولد من بود و دریغ از یک تبریک خالی؛ اما موضوعی که بیشتر عصبانی‌ام کرد این بود که همسرم برای من هدیه نخرید اما بدون هماهنگی با من از مغازه دوستم برای شوهر خواهرش یک ساعت گرانقیمت خریده بود. وقتی متوجه شدم دیگر نتوانستم تحمل کنم، راستش را بخواهید طاقت این همه توهین و بی‌احترامی را ندارم، جدا می‌شوم تا شاید این خانم هم به آرزویش برسد و با یک مرد تحصیلکرده و پولدار ازدواج کند.

قاضی با شنیدن این حرف‌ها با تعجب رو به همسر بهنام کرد و گفت: شما واقعاً چنین رفتاری با همسرتان دارید؟

الهام کمی مکث کرد و گفت: در این حد که بهنام می‌گوید نیست اما خب شوهر خواهرم دکتر است و استاد دانشگاه. صدها دانشجو زیر دستش درس می‌خوانند، همه به او احترام می‌گذارند و کل فامیل روی او حساب می‌کنند. دوست دارم شوهر من هم مثل او باشد و همه قبولش داشته باشند، اما بهنام به او حسادت می‌کند و می‌گوید اصلاً حق نداری اسم او را در خانه بیاوری. به جای اینکه کاری کند خانواده‌ام او را بیشتر دوست داشته باشند با رفتارش باعث رنجش آنها می‌شود.

قاضی پس از شنیدن حرف‌های زوج جوان گفت: طلاق همیشه بهترین راه‌حل نیست. بهتر است یک فرصت دیگر به زندگی مشترک‌تان بدهید. اول دو ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر مشکلتان حل نشد و نظر مشاور خانواده هم بر جدایی بود، آن موقع حکم طلاق شما را صادر می‌کنم.

امیرحسین صفدری، کارشناس حقوقی

یکی از دلایل فروپاشی کانون خانواده در سال‌های اخیر، مقایسه کردن زندگی مشترک با دیگران چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی است.

در این پرونده مشاهده می‌کنید اصلی‌ترین دلیل ایجاد تنش بین این زوج مقایسه کردن است.

الهام و خانواده‌اش با رفتار نادرست آنچنان فشار روحی و روانی به بهنام وارد کرده‌اند که او حاضر شده طلاق بگیرد تا از این فشارها رها شود.

تمام زوج‌های جوان باید بدانند هرگز ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خودشان مقایسه نکنند چراکه مقایسه کردن سبب ایجاد چالش‌ها و مشکلات زیادی خواهد شد که اصلاً قابل جبران نیست و حرمت‌ها را در زندگی مشترک از بین می‌برد. بی‌شک مقایسه کردن یک سم کشنده برای هر رابطه‌ای است زیرا هر فردی در زندگی شرایط خاص خودش را دارد و این اصلاً دلیل درستی نیست که ما افراد را بر اساس تحصیلات، پول و ظاهر با هم مقایسه کنیم.

ارزش انسان‌ها به اخلاقیات، وجدان، صداقت، رفتار و گفتار است، با این حال اگر این زوج جوان می‌خواهند آینده‌ای با هم داشته باشند اول از همه باید زندگی مشترک خود را دوباره بازبینی کرده و بر اساس تعامل، گفت‌وگو و صداقت شروع کنند و دوم دست از لجبازی‌های کودکانه و مقایسه کردن زندگی مشترک بردارند.

الهام نباید زندگی خودش را با خواهرش مقایسه کند حتی اجازه ندهد دیگران زندگی او را با کسی مقایسه کنند وگرنه این ازدواج با این سبک از رفتار راهی جز طلاق نخواهد داشت.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    23 10
    به نظرم تقصیر خود آقا بهنام است آدم عاقل که با دختری ازدواج نمی کند که خواهر داشته باشد و گیر باجناق بیافتد!! از قدیم گفته اند باجناق فامیل نمی شود. و متاسفانه در ایران همیشه امر مقایسه باجناقها از سوی خانواده عروس وجود دارد. خوش به حال خودم که اصلا ازدواج نکردم، نسلم منقرض شد و هیچ وقت منت زنم و خانواده اش روی من نبوده است!!
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      17 0
      اول انقلاب دیپلم تحصیلکرده حساب میشد الان بیچاره لیسانس داره زنش سرکوفت تحصیلکردگی شوهر خواهر دکتری را داره
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      14 0
      دو روز دیگه این اقای استاد سوگلی با چندتا از شاگردهاش نامزد میشن خواهره هم با گریه بر میگرده ور دل بابا ننش و خواهرش
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 1
      توباخودت ازدواج کردی خخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      6 1
      باجناق داریم تا باجناق من دو تا باجناق دارم که هرسه باهم به گردش می رویم و هرکدام وسائل پیک نیک را تهیه کرده وخوش می گذرانیم
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      11 0
      چون استاد دانشگاهه دیگه همچیش خوبه زن ناحسابی تو از کجا کیفیت روابط زندگی خصوصیش می‌دونی اه اه اه حالم بهم خورد چقدر یه زن می‌تونه کمبودی و توهمی و احمق باشه توی این عصر هنوز اینجور آدما هم هستن ؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      19 0
      اگر بچه ندارند فورا طلاق چون با درگیری های بیشتر کار به جنایت میکشد. دختر که مطلقه شد و تحقیر دیگران را دید به غلط کردن افتاده دنبال شوهر قبلیش میرود یا اگر باز هم ازدواج کرد میتمرگد سرجایش و توقع زیادی نخواهد داشت.
    • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      10 0
      خواهر به خواهر حسودی می کند شکی نیست!
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      5 0
      چاره حاسد طلاق و انزواست طلاقش بده و آرامش رو به زندگی خودت و بچه هات برگردون مطمئن باش این زن در آینده نه تنها برای تو زندگی نمی‌ذاره بلکه با مقایسه و سرکوفت زدنهای دائمی برای بچه های خودش هم پشیزی اعتماد بنفس و زندگی آروم نمیذاره، اگه شما بچه داری توصیه میکنم بخاطر بچه های بیگناه خودت هم شده طلاقش بده بره اونارو از شر این موجود مقایسه گر خود تحقیر نجاتشون بده
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 1
      چرخ تو را نیز دهد رایگان . روزگار تنهایی وپیری جنابعالی هم می رسه
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 0
      حالا این و خونوادش که زندگی به کام دادمادشون زهر کردن میگن لیسانس بده و اخ ه بدرد نمیخوره حالا خودشون مدرکاش چیه؟ نکنه که خودشون سیکل ردی هستن که انقد روی مدرک و مدرک بازی عقده کردن زندگی به کام همه زهر کردن
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 0
      عقل که هیچ به درجه حماقت بعضیا باید شک کرد شوهر خودش همش میکوبه ولی شوهر خواهرش آدم غریبه رو می‌بره به عرش روی سرش حلوا حلوا میکنه!خب یکباره بگه همونم خرجش بده فقط این بنده خدارو میخواد برای سو استفاده؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    35 0
    طلاقش بده تا بره هووی خواهرش بشه!!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      7 0
      گیس و گیس کشی خخخخخ
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 0
      دقیقا 😂😂🤣🤣
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    37 0
    زنیکه احمق..همون بهتر که طلاقت بده.
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      15 0
      بهنام جان،همه چیز چاره داره بجز زن عقده ای خود کم بین و حسود، بنظرم طلاقش بده و زندگی جدیدی رو شروع کن ، طلاقش بده تا خواهرش بجای بت و الهه پرستش براش تبدیل بشه آینه دق و سمبل غصه و درد!!!!!! شک نکن همین خانم به ماه نکشیده بجای تعریف میشه دشمن خونی خواهرش، نه پدر و مادر محلش میکنن و نه دیگه خبری از مقایسه و سرکوفت های مداوم خواهد بود، طلاقش بده بفهمه سرکوفت پدر و مادر یعنی چی،اینجور آدما تا نعمت الهی رو از دست ندن قدر و ارزش اون نعمت رو نمیدونن
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      10 0
      آدمی که سو استفاده کن خودتحقیر احمقه و ظرفیت رفت و آمد حتی نداره، همون بهتر که طلاقش بدی بره با مهر طلاق توی شناسنامه دنبال شوهر پولدار و دکتر بگرده ، چنین آدمی رو طلاق بدی بردی حداقل دستکم سی چهل سال جلو افتادی عمرت بخاطر زندگی در کنار چنین موجود احمق خودتحقیر سوخت نمیشه
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    24 0
    زنیکه احمق..همون بهتر که طلاقت بده.
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    31 1
    زن کم فهم. دو روز دیگه هم استاد دانشگاهتون از خواهرت طلاق می گیره و تو و خواهرت بیوفتین ور دل بابا ننت.فکر کردی با سرکوفت زدن به شوهرت بهش مدرک استاد دانشگاهی میدن.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 0
      ای بابا استاد دانشگاه که هیچ.... اخه کدوم مردی از جونش سیر شده که حاضر بشه حتی یک درصد چنین حسود عقده ای تحقیرگری رو بگیره مگه کسی خل شده که چنین حماقتی بکنه
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    26 0
    طلاقش بده و با دوتا اردنگی از زندگیت بندازش بیرون!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    17 1
    کاری میکردی که استاددانشگاه زنش را طلاق میداد و تو راحت میشدی!!!
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 0
      با این اخلاقی که اینا دارن اون یکی هم چند ماه دیگه اون یکی رو طلاق میده کسی حاضر نیست با چنین خانواده مقایسه گر فروپاشیده ای خویشاوندی بکنه
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 1
      اعوذ بالله من الشیطان الرجیم شیطان با خواندن نظر شما سری تکان داد و زد پس کله پسرش و گفت بی بته یاد بگیر.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      2 0
      نگران نباش شاگردای استاده بزودی براش این کار رو می‌کنن!!!😉 این بادی که به غبغب این استاد دانشگاهه افتاده جایی پیش میره دو روز دیگه خواهر خود اینارو هم رد می‌کنه بره، شب دراز است و قلندر بیدار، خانواده ای که بینش نداشته باش تبعیض کنن احمق باشن عاقبتشون همیشه اینجوریه....
  • علیرضا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    23 0
    دلم برای شوهره سوخت بنده خدا گناه داره
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    16 0
    جالب است که قبل از ازدواج خودم چون خودم کارمندبودم شنیدم باجناقم هم معلم هست تصمیم گرفتم با خانواده ای ازدواج کنم که می دانستم چنین حسادتی در خانواده پیدا نمی شود
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    14 1
    ژیان ماشین نمیشه باجناق فامیل... البته از اولی مطمئن نیستم
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      7 0
      من دو تا باجناق داشتم. یکی از برادر بهتر که خدا رحمتش کنه. یکی هم زندگیم رو بر باد داد. تو جوونی برام زن دوم جور کرد بعدش به گوش زنم رسوند و زندگیم پاشید
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      1 0
      ۱۱:۲۴ تو هم مثل این زنه لیاقت همسر را نداری
  • لیلا IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    24 0
    بذارش خونه باباش تا حسرت شوهر به دلش بمونه قدر نشناس تو این زمونه بی شوهری
  • PL ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    16 0
    باجناق های سمی
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      5 0
      داداش حالا باور کن بری پای حرف باجناقه هم بشینی میبینی حالش از رفتار این خانواده بهم میخوره ، مشکل باجناق نیست ، اگه باجناق درآمدش کمتر بود شک نکن روز و شب اینو میزدن توی سر اون باجناق بدبخت،مشکل اینا خونواده هست که روی این مسائل اینجور حساسیت شدید دارن فکرشون بیماره چون خودشون کمبود دارن هی مدام همه رو با هم مقایسه می‌کنن باید زودتر زنده رو طلاق بده خودشو از شر این خانواده کمبودی خلاص کنه مطمئن باش چند وقت دیگه هم باجناق خواهر اینارو طلاق میده
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    21 0
    یارب مبادکه گدامعتبرشود!
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    9 1
    حیف این زندگی برای همچین زنهایی درست کرد
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    سرکوفت هم نمی زدباحقارتی که نسبت به شوهرخواهرجدیدش داشت دیر یازوددنبال بهانه می گشت از این خانواده فرارکنه
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    8 0
    زنیکه احمق
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    5 0
    میگن یکی اسم بچه خودشو گذاشته بود« رستم » ، دیگه یجوری شده بود که هر وقت صداش میزد خودشم میترسید!!!!!! حکایت اینجور آدمای سطح فکر پایینه، بجای اینکه این زن تمام قد طرف شوهر خودش بگیره به پیشرفت زندگی اش کمک کنه رفته طرف مرد غریبه باجناق شوهرش رو میگیره ! طلاقش بده تحفه رو ببینیم باجناق بعد طلاق این تحفه، حتی جواب سلام خانوادش رو میده یا نمیده
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    7 0
    در رو وا کن هری گم شه بره، ازین ببعد التماس کنه همون باجناقش خرجش بده بره زن طلاق گرفته دوره بیفته برای شوهر پیدا کردن همون چیزی که دوست داره
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    8 0
    والا من و همسرم تحصیل کرده هستیم؛ تازه سه سال آینده وضع مون کمی بهتر میشه... چون قسط و وام داریم! ملت همه چیز رو با هم میخوان، نمیشه که.
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    9 0
    استاد دانشگاه این روزها اصلا شغل باکلاسی محسوب نمیشه.بچسب به زندگیت تا همینم از دست ندادی تو خودت کی هستی مثلا که انقدر پر توقعی؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    8 0
    ضعیفه مفت خورده و جفتک میندازه!
  • محسن IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    4 0
    زمونه بالاخره به سر اونام میاره شاید الان با دخالت تو زندگی بقیه باعث از هم پاشیدن زندگی اونا بشن ولی قطعا کائنات به سر خودشونم میاره
  • ماهان IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    10 1
    خانمه باید طلاق بگیره و به صف اساتید دانشگاه که پشت درب معطل وایستادن جواب بده .
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 0
      خخخخخخخخحخ گل گفتی
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      2 0
      👌🏻👌🏻👌🏻🤌🏻🤌🏻 دقیقا
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    9 5
    زنها ناقص العقل هستند تمام
    • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      4 1
      حرفی که معنای درستش را نمی دانی تکرار نکن
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 0
      داداش زن دین‌مدار روشنفکر و عاقل و با شعور که مقام و مدرک براش مطلقا مهم نیست و به شخصیت واقعی همسرش احترام می‌ذاره هم خوشبختانه کم نیست ، منتها این بنده خدا ظاهراً خیلی بدشانس بوده دیگه از بین پیغمبرا جرجیس نصیبش شده یه موجود حسود کمبودی ضعیف النفس خود کم بین خود تحقیر نصیبش شده ،بدترین تنبیه برای چنین زنی فقط طلاقه، با اخلاقی که داره بجای شوهر دکتر پیدا کردن باید تا ابد روی دست باش بترشه، چون هیچ دکتری حاضر نیست با چنین موجود خودکم بین حسودی فقط یک دقیقه زیر یک سقف حتی نفس بکشه چه برسه مجبور بشه باهاش زندگی بکنه
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      3 2
      حرف دهنت بفهم اگر یک زن احمقه که اینجور بخاطر حسادت زندگیش چوب حراج میزنه دلیل نمیشه که فکر کنی پس همه زنها احمق هستند مرد بد هم کم نیست این دلیل میشه که بگیم پس همه مردان بد هستن ! ؟
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
      5 1
      عفت کلام داشته باشید
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    زود قضاوت نکنیم ای کامنت گذاران
  • صادق IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    وضع من هم همین بود ولی اول باجناق رو از زندگیم انداختم بیرون بعد همسرم رو خوب توجیه کردم
  • علی IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    کافی است تو هم یک خانم تو فامیل یا خودت و یا فامیل زنت پیدا کنی که از لحاظی از خانم تو بهتر باشه آنوقت تو هم دائم با آن مقایسه اش کنی و هی سرکوفت بهش بزنی . دیگه خفه میشه . چون زنها اصلا تحمل این چیزها رو ندارند .
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    اگر حرفهای مرد درست باشد طلاق بهترین راه حل است چون در آینده این مرد بیچاره توسط فرزندانش هم تحقیر خواهد شد
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    یکی به این خانم بگه مگر خواهرت شبیه شماست که همسرت شبیه شوهر خواهرت باشه؟
  • محمد IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    حیف و صدحیف که با زنجیر مهریه دست و پای مردها رو بستن. همین مهریه باعث شده بعضی از زنها هار بشن و هر غلطی میخوان بکنن.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    بنظر میرسه خانمتون اعتماد بنفس بسیار ضعیفی داره و تا کنون درمان نشده ببرینش مشاوره روش کار بشه
  • حامد IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    2 0
    متاسفانه الان دیگه مقایسه و دخالت خانوادگی مهمترین عامل طلاق شده، من هم دو ماه از نامزدیم نگذشته بودکه به طلاق کشیدیم، نمتونستم تحمل کنم، دخالت های بی مورد و نامربوط پدر مادر خانمم باعث شد تصمیم‌به ترک و طلاق خانمم بگیرم، و بهترین تصمیم زندگیم رو گرفتم
  • بهزاد IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    0 1
    بهنام خوب تو هم دکتری بگیر
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
      1 0
      والله ! ازونا که قیمتش ۱۲ تومنه هم برای این زنا کافیه ! تازه زیرش هر تخصصی هم بخوای مینویسن ! مثلا دکترای پارازیتولوژی
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      1 0
      موضوع اصلا مدرک تحصیلی نیست.موضوع اصلی دعوا برسرپول است و داشتن پول برای خانم ها مهم است حتی اگه 5کلاس سوادداشته باشی!!!!!!!
  • ازش IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    طلاق خوب نیست راحل پیداکن
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    خیلی زودتر باید طلاق می گرفتی، من خودم زنم و بهت میگم اینجور زنها را باید شوتش کنی توی سطل زباله
  • مهدی US ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    3 0
    آن وقت می گویند چرا پزشکیان ۱۶ میلیون رای آورده. ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس