به گزارش مشرق،کانال تلگرامی اندیشکده سرآمد در مطلبی درباره ادعای برخی منابع اردنی که تاکید دارند، نمی‌گذاریم اسرائیل از حریم هوایی ما استفاده کند ، نوشت:

بر خلاف ادعای برخی از منابع اسرائیلی، منابع اردنی تأکید کردند که این کشور به هیچ عنوان به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد که از حریم هوایی آن استفاده کند.

منابع اردنی گفتند که نیروهای مسلح اردن، تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد، هیچ یک از طرفها از حریم هوایی آن، استفاده کنند.

چرا  اردن اجازه استفاده از حریم هوایی خود را به اسرائیل نمی دهد؟

این در حالی است که وبسایت «عربی پست» و برخی از صفحات مجازی اسرائیلی امروز جمعه مدعی شده بودند که اردن به اسرائیل اجازه داده است برای مقابله با حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران از حریم هوایی «امان» استفاده کند.

پس از ترور شهیدان اسماعیل هنیه و «فؤاد شکر»، «ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن اوایل هفته جاری به تهران سفر کرد. الصفدی روز یکشنبه گفت که «به همتای ایرانی خود گفتم من در تهران، حامل پیامی از سوی اسرائیل نیستم».

الصفدی با بیان اینکه اولین گام جلوگیری از تنش در منطقه، توقف جنگ اسرائیل علیه غزه است»، تصریح کرد: هدف از سفر من به تهران، حل اختلافات بین دو کشور به صورت صریح و شفاف است؛ به نحوی که در راستای منافع دوجانبه ما باشد»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فرهاد IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    2 0
    اردن به راحتی به فلسطین خیانت میکنه،مثل دفعه قبل
  • ایرانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
    1 0
    هر کس این مقاله را نوشته از شرایط اسفبار اردن خبر ندارد اردن با کمک کشورهای آمریکا و اروپا و عربها کشورش را اداره می‌کند و معروف به کشور صدقه است یعنی منتطر کمک کشورهای مختلف است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس