حزب الله لبنان

با توجه به تشدید درگیری ها در شمال سرزمین های اشغالی، تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست به ارزیابی از قدرت حزب الله لبنان می کنند.

سرویس جهان مشرق - تنش و درگیری میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی همچنان ادامه داشته و به عقیده کارشناسان این تنش در حال شدیدتر شدن است.

در اتفاقی جدید، رژیم صهیونیستی در یکی از جدید ترین حملات خود، اقدام به حمله از دریا به یکی از مناطق لبنان کرد که به گفته نشریات عربی، اقدامی با هدف ترور یکی از اعضای ارشد حزب الله است. این اقدام رژیم صهیونیستی سبب شد تا کارشناسان به ارزیابی قدرت تقابل نظامی حزب الله در دریا بپردازند.

وب سایت صهیونیستی گالوبس در این رابطه نوشت:

«حزب الله لبنان قبلاً در جنگ دوم لبنان توانست یک ناوچه ارتش اسرائیل را با استفاده از موشک ضد کشتی C-۸۰۲ با برد ۱۲۰ کیلومتر و کلاهک انفجاری ۱۶۵ کیلوگرم مورد اصابت قرار دهد که چهار نظامی اسرائیل طی آن کشته شدند همچنین هنگامی که حزب الله در سال ۲۰۲۲ در جریان مذاکرات مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل می خواست قدرت خود را نشان دهد، پهپاد انتحاری را به سمت سکوی گازی کاریش پرتاب کرد.»

قدرت دریایی حزب الله لبنان از نگاه صهیونیست‌ها
توانایی های نظامی دریایی حزب الله چیست؟

«در ۱۸ سال گذشته، حزب الله انبار قابل توجهی از موشک های C-۸۰۲ را جمع آوری کرده است که احتمالاً موشک های پیشرفته ساخت روسیه یاخونت (موشک های ضد کشتی کروز) با برد حدود ۳۰۰ کیلومتر و بار انفجاری حدود ۳۰۰ کیلوگرم را نیز به آن اضافه کرده است.»

«فراتر از آن، نیروهای یمنی در این هفته ناو "Tutor" را با یک قایق بدون سرنشین به دام انداختند، مسئله ای که ممکن است حزب الله نیز مدل مشابهی را برای خود ایجاد کند.»

«در مورد یمنی‌ها، آنها ظاهراً یک قایق ماهیگیری یا یک قایق کوچک دیگر را برداشتند، آن را با مواد منفجره پر کردند - و آن را به سمت کشتی Tutor فرستادند. نیروهای یمنی در طول هفت سال و نیم عملیات خود تجربه زیادی در زمینه موشک‌های ضدهوایی کسب کرده‌اند. در ژانویه ۲۰۱۷، یک ناوچه سعودی را در چارچوب جنگ داخلی در یمن هدف قرار دادند. مانند سایر زمینه ها، محال نیست که همین دانش به حزب الله منتقل شده باشد.»

«همچنین سه سال پیش، حماس سعی کرد از زیردریایی‌ بدون سرنشین به عنوان موشک های ضدهوایی علیه اهداف اسرائیلی استفاده کند. بنابراین، این یک سناریوی محتمل است که حزب الله نیز آنها را دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس