‌

وزیر خارجه سوریه گفت که هر رویدادی که رخ دهد، روابط دمشق و تهران با هر رئیس‌جمهوری در سطح راهبردی خواهد ماند.

به گزارش مشرق، فیصل مقداد، وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و حسین امیر عبداللهیان و همراهان ایشان در سانحه سقوط بالگرد، گفت که روابط سوریه و ایران در تمامی شرایط و احوالات راهبردی خواهد ماند.او در گفت‌وگو با شبکه المیادین، در خصوص شهید امیرعبداللهیان گفت: «حسین امیرعبداللهیان عاشق سوریه بود و ما یک دوست سوریه را از دست دادیم».

فیصل مقداد افزود: «روابط با ایران راهبردی است و امیدواریم که روابط ایران با تمامی کشورهای عربی این چنین باشد؛ روابط ما با ایران در دوره رئیس‌جمهور رئیسی یک روابط ملی و سیاسی مورد توافق طرفین بود».

او تأکید کرد که هیچ چیزی نباید میان ایران و سوریه جدایی بیافکند و دمشق به روابط خوب و راهبردی با تهران ایمان دارد و سوریه خود را دوست تمامی جریان‌های سیاسی حقیقی در تهران می‌داند و در خصوص آینده این روابط ترس و نگرانی ندارد.رئیس‌جمهور سوریه تأکید کرد: «بر دشمنی با اسرائیل و اولویت داشتن مسأله فلسطین، با ایران اتفاق نظر داریم».

شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی و شهید حسین امیر عبداللهیان بعدازظهر روز گذشته (30 اردیبهشت) به همراه شهید آیت‌الله «محمد علی آل هاشم» امام جمعه تبریز و شهید «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی در سانحه سقوط بالگرد در «جنگل دیزمار» در استان آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    1 0
    اصلاحات اجازه نمیده
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
      3 0
      غلط می‌کنه با باغی یاغی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس