‌

رسانه‌های انگلیس که از ساعاتی پیش خبر سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیات همراه را پوشش داده‌اند، مراسم دعا و توسل مردم برای سلامتی خادمان ملت را به طور ویژه منعکس کردند.

به گزارش مشرق، از شبکه‌های خبری اسکای، بی‌بی‌سی، آی‌تی‌وی و چنل ۴ تا نشریات گاردین، ایندیپندنت، دیلی‌میل و دیلی تلگراف، سانحه روز یکشنبه برای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه در صدر اخبار انگلیس قرار دارد. تارنمای رسانه‌های این کشور، صفحه ویژه‌ای را برای این رویداد باز کرده و به طور لحظه‌ای آخرین تحولات را با استناد به منابع خبری ایران اطلاع‌رسانی می‌کنند.

اما از دقایقی پیش تصویر مراسم دعا و توسل مردم برای سلامتی رئیس جمهور ایران و هیات همراه به طور گسترده بازتاب یافته است. شبکه خبری اسکای در تارنمای خود اینگونه نوشت: انبوهی از مردم در مرکز شهر تهران تجمع کرده‌اند تا برای بازگشت سالم رئیس جمهور ایران دعا کنند. همچنین مراسمی در میدان ولی عصر (عج) برگزار شد.

این شبکه خبری افزود: در حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد، یکی از مقدس ترین اماکن زیارتی شیعیان نیز صدها تن در حال اقامه نماز هستند.

تارنمای شبکه خبری بی‌بی‌سی هم در مطلبی، نوشت: در حالی که جستجو برای یافتن رئیس‌جمهور رئیسی ادامه دارد، ایرانیان شب‌زنده‌دار در خیابان‌های تهران تجمع کرده‌اند. تصاویری از میدان ولی عصر (عج) در مرکز شهر، مردم را در حال زانو زدن به نماز نشان می‌دهد.

همچنین روزنامه دست راستی دیلی تلگراف، نوشت: در تهران، گروهی از مردان که در کنار خیابان زانو زده بودند، تسبیح در دست داشتند و در حین تماشای ویدئوی نماز خواندن رئیسی، به وضوح گریه می‌کردند.

این روزنامه به نقل از یکی از شرکت کنندگان در این مراسم، نوشت: «اگر اتفاقی برای او بیفتد، دل‌ ما می‌شکند. انشاالله که دعاها کارساز باشد و سالم و سلامت به آغوش ملت بازگردد.»

عصر یکشنبه خبری مبنی بر بروز سانحه فرود سخت برای بالگرد حامل رئیس جمهور در «جنگل دیزمار» مرکزی بین روستای برازین و اردشیری استان آذربایجان شرقی منتشر شد و شد.عملیات جستجو با توجه به صعب العبور بودن منطقه همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها از حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حجت الاسلام سیدمحمد آل هاشم امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، خلبان، کمک خلبان، کروچیف (دستیار خدمه پرواز) سر تیم حفاظت و یکی از محافظین و چند تن دیگر از همراهان به عنوان سرنشینان این بالگرد حکایت دارد.

تاکنون ۲۰ تیم امدادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب العبور بودن منطقه و شرایط آب و هوایی نامناسب به ویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.

سانحه بالگرد رئیس جمهور ایران واکنش‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشته و با ابراز همدردی و اعلام آمادگی کشورها برای کمک به عملیات امداد همراه بوده است.

رئیس شورای اروپا ساعاتی پیش گفت که این اتحادیه به همراه شرکای خود گزارش‌ها درباره «فرود غیرمنتظره» بالگرد حامل رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران را دنبال می‌کند.

همچنین کمیسر مدیریت بحران اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در حال فعال کردن خدمات ماهواره‌ای کوپرنیک برای کمک به جستجوی بالگرد حامل رئیس جمهور ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس